5 alimente de top si beneficiile lor pentru sanatate

Sănatate

DESPRE

O dieta sanatoasa trebuie sa aiba la baza o varietate de alimente bogate in nutrienti esentiali, cu care organismul sa-si poata indeplini functiile in mod optim, pentru a ne asugura sanatatea. Alimentele naturale sunt cele mai in masura sa ne asigure vitaminele, mineralele si antioxidantii capabili sa lupte cu agentii patogeni care ne slabesc rezistenta in fata bolilor. Printre ele sunt unele cu calitati extraordinare, considerate superalimente si care s-au situat in topurile specialistilor.

Nu inseamna ca trebuie sa le consumam numai pe acestea, dar e bine sa le avem in vedere si sa profitam cat mai des de beneficiile pe care ni le aduc.

Care sunt alimentele de top si ce beneficii aduc ele sanatatii.

– Somonul
Somonul este una dintre cele mai bune surse de proteine si acizi grasi omega-3. Este adevarat ca preferabil este sa consumati somon salbatic, nu de crescatorie.

Somonul contine cei mai eficienti acizi grasi omega-3, anume acizi alfa-linoleici. Au un rol important in mentinerea sanatatii inimii – controleaza nivelul trigliceridelor, sanatatii creierului – imbunatatesc memoria, scad riscul de depresie si de declin cognitiv, sanatatii vederii.

Proteina din somon, este de o calitate ridicata si mentine sanatatea articulatiilor, controlul nivelului de insulina si sanatatea aparatului digestiv.

Somonul mai contine si vitaminele B6, B12, D, mineralele: seleniu, fosfor, potasiu, cu roluri importante pentru sanatate.

Somonul este aliment ideal in urmarea dietelor de slabire, este foarte bogat in nutrienti esentiali fara sa creasca greutatea corporala.

– Broccoli
Broccoli este unul dintre alimentele cele mai bogate in nutrienti esentiali sanatatii. Poate preveni cancerul deoarece contine glucorafanin si antioxidanti, compusi eficienti in combaterea cancerului la san, uterin, gastric sau la prostata.

Scade nivelul colesterolului rau din sange, protejeaza inima, mentine sanatatea oaselor.

Este un bun detoxifiant si contribuie semnificativ la bunul mers al digestiei.

– Fasolea boabe
Fasolea boabe este bogata in fibre, minerale, vitamine si proteine. Este detoxifianta si energizanta. Numarul mic de calorii si indicele glicemic scazut o recomanda ca aliment eficient in dieta celor ce vor sa piarda kilogramele in plus. Are capacitatea de a preveni boli ca ateroscleroza, tromboza, Alzheimer, artrita, boli cardiovasculare.

Antioxidantii, prezenti in cantitate mare in fasole, incetinesc imbatranirea si protejeaza pielea de daunele razelor ultraviolete.

– Avocado
Consumul de avocado mentine sanatatea sistemului cardiovascular, a ficatului, a sistemului digestiv, a vederii, a oaselor. Regleaza nivelul tensiunii arteriale, al colesterolului, al glicemiei din sange.

Avocado are efecte pozitive asupra aspectului pielii si parului, intarziind procesele de imbatranire.

Are capacitatea de a accelera metabolismul si arderea grasimilor, motiv pentru care face parte din lista multor meniuri de slabire si combatere a obezitatii.

– Afinele
Despre afine, specialistii sustin ca sunt cele mai bogate fructe in antioxidanti. Au puterea de a anihila actiunea radicalilor liberi, de a intari sistemul imunitar, de a ajuta organismul sa invinga virusurile, bacteriile si de a previni infectiile.

Pastreaza un nivel bun de colesterol, trigliceride si insulina si scad riscul de boli cardiovasculare, obezitate si sindrom metabolic.

Afinele protejeaza sanatatea creierului, a vederii, regleaza digestia si reduc grasimile acumulate in organism, chiar si grasimile abdominale cu risc mare de pericol pentru ranatate.

Antioxidantii numerosi si variati pe care ii contin afinele sunt capabili sa previna sau sa contribuie la vindecarea anumitor tipuri de cancer: de san, de colon sau ovarian.

Citeste tu mai departe aici; https://www.curademiere.ro/5-alimente-de-top-si-beneficiile-lor-pentru-sanatate/  sau

Intra pe FORUM si participa la discutii despre DIETE, TRATAMENTE, APICULTURA

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.