CNADNR a mințit din nou: centura Caransebeșului nu a fost finalizată iar lucrările sunt sistate

DSC03735Dacă ar fi fost ca CNADNR să își respecte angajamentele și promisiunile luate și făcute, de astăzi ar fi trebuit reluată circulația pe centura Municipiului Caransebeș. Este cunoscut faptul că traficul a fost oprit pe această lucrarea de milioane de euro, de mai multe ori. Dacă la prima oprire era vorba de lucrări la terasamente și asfalt, de această dată, lucrurile sunt și mai grave deoarece un viaduct a fost pe punctul de a se prăbuși din cauza lucrărilor de proastă calitate.
A fost oprit traficul, s-a dat un prim termen de finalizare acum două luni care nu s-a respectat, iar al doilea termen înaintat, 30 septembrie 2013, nu a fost respectat nici el. Motivul? Antreprenorul a sistat lucrările de reparaţie la pod, până la efectuarea plăţilor de 2,5 milioane euro, plus TVA. CNADNR a promis că restanţele vor fi achitate la începutul acestei luni, iar constructorul estimează că lucrările pot fi finalizate în cel mult două luni, de la momentul efectuării plăţilor.
Conform unui răspuns al CNADNR, cel mai probabil lucrările la centură ocolitoare a oraşului Caransebeş vor fi finalizate în cursul lunii decembrie. Termenul înaintat iniţial, 30 septembrie, nu a fost respectat din cauză că antreprenorul (Copisa Constructora Pirenaica) a sistat lucrările de reparaţie la pod până la efectuarea plăţilor restante pe care CNADNR le datorează, circa 2,5 milioane euro, plus TVA.
CNADNR promite că restantele vor fi achitate la începutul lui octombrie, iar antreprenorul estimează că lucrările pot fi finalizate în cel mult două luni de la momentul în care i se vor plăti restantele. În acelaşi răspuns se arata ca CNADNR a emis o notificare de revendicare în privinţa întârzierilor care se afla în analiza la Inginerul Consultant, urmând ca după efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor să se stabilească penalităţile de întârziere.
CNADNR a mai arătat că circulaţia a fost închisă ca urmare a problemelor apărute la podul respectiv, cauzate în principal de faptul că materialul de umplutură folosit pentru realizarea structurii nu a respectat specificaţiile tehnice din Caietul de Sarcini.
În legătură cu variantele ocolitoare propuse de transportatori, şi menţionate în procesul verbal semnat în urma protestului de la Caransebeş din 2 august, CNADNR considera că acestea pot fi considerate viabile doar după ce s-ar efectua teste de capacitate portanta şi geotehnice, după ce s-ar realiza proiectarea acestor variante şi după ce s-ar asigura bugetul necesar pentru realizarea studiilor, proiectului şi executarea acestor lucrări. Or, la viteza cu care se derulează astfel de demersuri în ţara noastră, pare mai apropiat termenul înaintat, decembrie 2013.
Până atunci, autovehiculele mai grele de 3,5 tone trec prin Caransebeș în anumite condiții. Adică, șoferii plătesc o taxă de tranzitare a orașului ce variază în funcție de tonaj. Edilii orașului au fost nevoiți să impună această taxă fiindcă orașul este tranzitat zilnic de sute de camioane grele ce distrug carosabilul și afectează structura de rezistență a clădirilor. Municipalitatea ar fi renunțat la această taxă dacă executantul lucrărilor la centură sau CNADNR se angaja că va suporta și efectuă lucrările de reabilitare și reparațiile ce şi impun în zonele afectate de traficul greu. Acest lucru nu s-a întâmplat niciodată, ba putem vorbi și de promisiuni neonorate de la tranzitările anterioare prilejuite de alte lucrări la centură.
Totuși, poate fi considerat un „succes” faptul că municipalitatea Caransebeș a stabilit că o dată plătită taxa, aceasta are o valabilitate de 24 de ore, deci transportatorii pot tranzita oraşul de câte ori au nevoie în cele 24 de ore. De asemenea, transportatorii care încarcă sau descarca mărfuri în Caransebeş au reducere 50% din taxa, fapt ce trebuie dovedit cu documente. Un alt aspect semnalat de un cititor al revistei este ca taxarea autovehiculelor de peste 3,5 t se face doar pentru ruta dinspre Caransebeş spre Orşova şi invers. Circulaţia pe ruta Resita-Caransebes-Hateg şi retur se face pe porţiunea de centură deschisă circulaţiei, este liberă şi nu are legătură cu zona de taxare, toate aceste detalii fiind verificate personal de către acesta.
Elena Dedu Revista Tranzit

Comentarii

comentarii

One thought on “CNADNR a mințit din nou: centura Caransebeșului nu a fost finalizată iar lucrările sunt sistate

  1. Poate ca aceste intreruperi succesive sunt dictate si atunci problema se muta in curtea D.N.A. Dar poate ca nu, traind in Romania sunt si lucruri foarte prost facute nu doar prost.

Comments are closed.