Cum ajung românii să cumpere creme frantuzesti facute cu ape romanesti

O afacere în industria farmaceutică și cosmetică pornită cu apă termosalină de la Băile Herculane, mai exact, cu apă de la izvorul Hercules 1. Din păcate, apa este transportată cu cisternele în…. Franța în laboratoarele în care se prepară cremele respective. Gama produselor este variată, de la spray-uri și până la creme și loțiuni. Prețul? Destul de pipărat pentru un om obișnuit, dar ce nu fac femeile pentru frumusețe sau ce nu face un om bolnav atunci când are nevoie de un leac.
O poveste frumoasă, o poveste de afaceri, un articol publicitar reușit( se vede de la o poștă ), dar din păcate, am ajuns la ce au vrut alții: se scot materiile prime din țară la prețuri mici și se întorc înapoi produsele finite la prețuri mari. Foarte mari; de pildă, un tub cu 40 de mll dintr-o anumită cremă produsă cu apă de la Herculane, costă în jur de 50 de lei. Un simplu spray cu apă de izvor de Herculane, deci apă îmbuteliată sub presiune, costă în jur de 20 de lei. Deci, nu comentăm prețurile, cine vrea – dă banii și cu asta basta.
Dar, este păcat că………..asta e. Bine că mai avem măcar gerovitalul.

Rucsandra Hurezeanu, de profesie medic, a lansat brandul de dermatocosmetice Ivatherm în 2005, pe o piaţă dominată de companii străine precum Vichy sau Avene. A început prin a studia proprietăţile apei termale de la Herculane, cea mai veche staţiune balneară din Europa. A mers apoi în Franţa, unde a contractat o echipă de cercetători care să studieze apa de la Herculane şi apoi a început producţia. Astăzi cosmeticele româneşti Ivatherm sunt „made in France“ şi apoi sunt vândute în România, ajungând pe rafturile a circa 1.000 de farmacii de pe piaţa locală. Mai mult, recent brandul cu afaceri anuale de 6,6 mil. lei a ieşit la export pe pieţele din Egipt, Ucraina si China.
Ivatherm a decis în ultimii ani să se extindă pe pieţele externe după nouă ani de prezenţă în România. Astăzi, brandul de cosmetice reallizate cu apă termană de la Herculane însă “made in France” este în primii cinci jucători din România, cu o cotă de piaţă de 10% şi cu 200.000 de produse vândute anual, potrivit antreprenoarei.

Povestea Ivatherm, singurul jucător român de pe piaţa dermato-cosmeticelor, începe în 2005, când Ruxandra Hurezeanu, cea care deţine şi conduce în prezent businessul a simţit nevoia să îşi construiască propria afacere.
A terminat facultatea de Medicină şi imediat după s-a angajat în domeniul farma, unde a rămas timp de zece ani. A crescut treptat până a simţit că nu mai are unde urca şi a decis că este momentul să îşi facă un business propriu. Ea recunoaşte că a avut însă un exemplu pe care să îl urmeze, pe cel al mamei sale, care la începutul anilor ’90 şi-a deschis prima farmacie privată. Apoi business-ul s-a extins şi în distribuţie şi producţie.

Tot mama a fost cea care a sprijinit-o financiar să pornească la drum. Nu oferă cifre privind investiţiile necesare pentru pornirea unui astfel de business, limitându-se a spune că este vorba de cifre destul de mari.
Apa termală folosită de Ivatherm provine dintr-un izvor termo-salin cu debit foarte mare. La Herculane majoritatea izvoarelor sunt sulfuroase. Apa vine de la 2.000 de metri adâncime şi când ajunge la suprafaţă are 45 de grade, astfel este aproape sterilă. Mai mult, îşi păstrează compoziţia şi nu se alterează prin transport.

Ruxandra Hurezeanu îşi explica anterior decizia de a merge în Franţa atât pentru partea de cercetare-dezvoltare cât şi pentru producţie prin faptul că hexagonul este o piaţă de renume pentru cosmetice, cu o valoare de 15 miliarde de euro, faţă de mai puţin de 1 mld. euro în România. Ea mai spune că acolo sunt mulţi producători care nu au branduri proprii ci realizează exclusiv cosmetice pentru jucători din alte pieţe.
zf.ro

Comentarii

comentarii