Romania este o pata neagra pentru turistii germani, iar imaginea sufera masiv

litoralRomania este o pata neagra pentru turistii germani si are o imagine care sufera masiv, iar acesta este unul dintre motivele pentru care TUI aduce anual pe litoralul romanesc sub 1.000 de turisti, iar in Bulgaria 250.000, a declarat joi Dragos Anastasiu, reprezentantul TUI in Romania.

„Turistii germani fie nu vad Romania, nu stiu absolut nimic despre Romania, este o gaura, o pata neagra. N-au auzit nimic, nici de bine, nici de rau. Sunt insa destul de multi care asociaza Romania cu lucrurile care s-au intamplat in ultimii 20 de ani, incepand de la omorarea unui presedinte in ziua de craciun, mineriade, val de azilanti si tot felul de furaciosi la banci”, a spus Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care reprezinta din toamna anului 2010 interesele concernului TUI in Romania.

El crede ca turistii care vin in Romania sunt incantati, pentru ca asteptarile lor sunt minime.

„realitatea noastra, asa cum este ea, fara autostrazi, fara spatii verzi, cu caini vagabonzi si asa mai departe, oricum este mai buna decat perceptia”, a afirmat Anastasiu.

Acesta a adaugat ca imaginea Romaniei in strainatate „sufera masiv”, dar stie ca lucrurile sunt pregatite la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului pentru ca proiectele de promovare sa inceapa in 2013, spre mijlocul anului, si sa fie la „turatie maxima” in 2014.

„Masurile luate pe partea de promovare, la nivel local, nu le stiu. Stiu ca au fost fondurile europene absorbite la nivel de principiu, adica se pot lua banii, stiu ca proiectul de promovare a Romaniei este facut si stiu ca acest lucru va demara in urmatoarele luni”, a spus el.

Intrebat daca statul a sprijinit turismul in acest an, reprezentantul TUI a afirmat: „Anul asta nu s-a simtit aproape nimic”.

Potrivit sefului Eurolines, Romania a disparut din aceasta toamna din cataloagele TUI pentru ca germanii au redus cu 30% volumul ofertelor tiparite.

Anastasiu nu a putut raspunde ce tari au mai disparut din cataloagele TUI in afara Romaniei, dar a afirmat ca Bulgaria a fost pastrata.

„Toata lumea se gandeste cum sa scada cheltuielile din punct de vedere al hartiei, transportului si asa mai departe. In momentul in care scazi cu 30% partea tiparita, prima intrebare este ce elimini de acolo, si elimini locurile unde ai vanzari mai mici. De vina pentru acesta situatie suntem noi toti. Noi mergem la vot, noi decidem ce se intampla cu noi insine, noi suntem aceia care determina ceea ce se intampla in aceasta tara. Ca sa ai un produs turistic trebuie sa ai in primul rand servicii, evident, infrastructura, si sa ai un nume”, a mai spus seful Eurolines.

TUI Romania

gandul.ro

Comentarii

comentarii