Să înțelegem România și Să înțelegem Europa, la Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița

La Universitatea „Eftimie Murgu” din Reșița, a avut loc evenimentul de diseminare al manualelor Să înțelegem România și Să înțelegem Europa, manuale create în cadrul proiectului strategic Understanding Europe (Să înțelegem Europa), unde Nevo Parudimos este partener din România, alături de Poleski Osrodek Sztuki, Polonia, Hamburger Volkshochschule, Germania, EU Warehouse, Belgia, Sprachendienst Konstanz, Germania, Bulgarian Development Agency, Bulgaria, coordonatorul proiectului fiind VHS Wien (Școala pentru educația adulților din Viena).
Despre proiect:

Cum situația imigranților este nouă pentru Europa de Est, multe instituții caută răspunsuri inteligente; dorim să consolidăm forțele pro-europene din țările membre și dorim să se lucreze pe unul dintre multele răspunsuri comune la situația refugiaților. Noi vedem cunoașterea Europei ca o contribuție la integrarea cu succes a refugiaților în societățile europene, precum și un modul de învățare despre Europa, ca parte a procesului de învățare a limbii țării gazdă.

Obiective:

• Un modul de învățare/cunoaștere a Europei ca o contribuție la integrarea cu succes a refugiaților în societățile europene;
• Un modul de învățare despre Europa ca parte a procesului de învățare a limbii țării gazdă;
• Integrarea și incluziunea cu succes a imigranților și refugiaților în societățile europene.

Manualul Să înțelegem România prezintă succint România, în 4 capitole, fiecare capitol având metode de predare a informațiilor cuprinse, în limba română, utilizând fundamente din educația non-formală. Manualul a fost creat de către dna Laura Turcu, manager de proiect în cadrul Asociației Nevo Parudimos din Reșița, și este destinat actorilor implicați în predarea limbii române migranților și, în special, refugiaților.

Manualul Să înțelegem Europa ilustrează un portret al continentului, structurat de asemenea în 4 capitole urmate de metode de predare, creat special pentru ca migranții, cu precădere pe grupurile de refugiați să poată să înțeleagă mai bine locul în care au ajuns, cum funcționează mecanismele Uniunii Europene și ce le oferă acest continent. Manualul a fost creat în cadrul proiectului de profesori și formatori în domeniul educației adulților din Germania și Austria.

La eveniment au participat studenții de la programul de studii Pedagogia învățământului primar și preșcolar, precum și cadre didactice specializate în predarea limbii române.

Proiectul este co-finanțat de către programul Erasmus+ al Comisiei Europene, acțiunea cheie 2, parteneriate strategice în domeniul educației adulților.

Comentarii

comentarii