Transbanateanul afectat de ploile de ieri – copaci și bolovani pe drum

Unii spun că drumul lung de 36 de kilometri ce leagă Drumul European 70 de la Slatina Timiș și pâmă la coborârea în Reșița, ar putea deveni un rival al Transalpinei ca și utilitate.
După şapte ani de la începerea lucrărilor de modernizare și un an de la finalizarea acestora, cel mai spectaculos drum din Banatul Montan – DJ 582, este aproape de finalizare. După acte, lucrările au fost finalizate anul trecut, iar Transbănățeanul nu a avut parte de o inaugurare așa cum se cuvine. Cu toate că se dorea acest lucru chiar cu ocazia Festivalului Internațional de Jazz de la Garâna.

Din păcate, Trans-Semenicul ar putea fi un exemplu a ceea ce însemnă lucru prost făcut pe bani mulți. Acest lucru se poate vedea cu ochiul liber de îndată ce ieși din hotarele comunei Slatina Timiș. Și nu trebuie să fi specilist în ,,drumuri” pentru asta. Câteva exemple: rigolele și șanțurile sunt prost făcute – fie că lipsesc sau sunt colmatate deja cu pietre. Parapetele – fie lipsesc – fie nu sunt întărite corespunzător. Dovada – locurile în care trebuiau montate, sunt goale. Calitatea asfaltului – de multe ori foarte subțire, deja sunt gropi și fisuri. Asta ce se vede cu ochiul liber. Lipsa unui sistem de supraveghere și control a vehiculelor grele ce intră pe acest drum și îl distrug. Și ceea ce este mai grav – versantele și versanții prost finisate și lucrate. Din această cauză, aproape zilnic se desprind pietre și bolovani care o iau la vale. De asemenea, torentele nu au fost amenajate cu albii de captare și de dirijare și din această cauză apa, pământul, bolovanii și chiar copacii, la fiecare ploaie ajung pe carosabil punând în pericol circulația rutieră.

Așa s-a întâmplat și sâmbătă – 11 iunie, când din cauza ploii torențiale, pe versanți s-au format torenți și fiindcă nu au existat lucrări de amenajare, tone de pământ și bolovani au ajuns carosabil. În unele locuri, acesta a fost acoperit în totalitate. Dovadă stau fotografiile trimise de câtorii noștrii cu ceea ce s-a întâmplat ieri între Brebu Nou și Slatina Timiș.

Lucrările la Transbănățean au costat 27 de milioane de euro, iar cea mai mare parte a banilor provine din sumele alocate României de către Uniunea Europeană, în cadrul Programului Operațional Regional. Șoseaua leagă localitățile turistice Văliug și Slatina-Timiș, ambele din județul Caraș-Severin. De asemenea, Transbănățeanul asigură accesul spre zonele turistice Brebu Mare, Garână, Trei Ape, apoi, prin Pasul Prislop, pe la zona cunoscută de localnici sub numele de Crucea Vânturilor, în stațiunea Semenic.

Situată la peste 1.400 de metri, stațiunea Semenic dispune de șapte pârtii de schi. Ea era considerată odinioară perla turismului din Banatul Montan. Însă, în ultimii ani, numărul turiștilor a scăzut constant, la fel ca și cel al pensiunilor, hotelurilor și cabanelor care mai funcționează încă. Motivul acestei scăderi a fost reprezentat tocmai de starea proastă a drumului de acces. Acum, însă, hotelierii din Semenic speră la renașterea turismului, iar Transbănățeanul va spori atractivitatea stațiunii, dar va oferi și prilejul oaspeților de a alege să își petreacă vacanța în Semenic și în sezonul cald. Dar, despre Semenic și ce a ajuns el, vom vorbi într-un material viitor.

Comentarii

comentarii

One thought on “Transbanateanul afectat de ploile de ieri – copaci și bolovani pe drum

  1. Cele mai scurte rute de tranzit, pentru toata Europa    :- Belgrad – Caransebes, tur – retur    :- Nod rutier Centura Belgrad E 70 – ( E 70 – 13 – 10 ) – 10 – Vatin – Stamora Moravita – DN 59 – DJ 588A – DJ 588 – DN 58B – DN 58 – Nod rutier Caransebes DN 58 – ( DN 58 – DN 6 ) – DN 6 = 209 km   .- Belgrad – Pancevo – Banatsko Novo Selo – Vladimirovac – Banat Karlovac – Varset – P.C.T.F. Vatin – Stamora Moravita – Moravita – Denta – Rovinita Mare – Sangeorge – Manastire – Berecuta – Gataia – Maureni – Ghertenis – Berzovia – Bocsa – Resita – Soceni – Brebu – Paltinis – Caransebes , tur – retur    ;- Nod rutier Centura Belgrad E 70 – ( E 70 – 13 – 10 ) – 10 – Vatin – Stamora Moravita – DN 59 – DN 58B – DN 58 – Nod rutier Caransebes DN 58 – ( DN 58 – DN 6 ) – DN 6 = 221 km    .- Belgrad – Pancevo – Banatsko Novo Selo – Vladimirovac – Banat Karlovac – Varset – P.C.T.F. Vatin – Stamora Moravita – Moravita – Denta – Centura Deta – Birda – Sculia – Gataia – Maureni – Ghertenis – Berzovia – Bocsa – Resita – Soceni – Brebu – Paltinis – Caransebes , tur – retur.

Comments are closed.