Viabilitatea – bat-o vina! Clarificări privind activitatea de deszăpezire pe DJ 582 Reșița – Văliug

3249 Viewed Comentariile sunt închise pentru Viabilitatea – bat-o vina! Clarificări privind activitatea de deszăpezire pe DJ 582 Reșița – Văliug

Acum, suntem lămuriti. După tot scandalul privind drumul ce duce de la Resita la Valiug, subiect care a aprins spiritele in sedinta de Consiliu Judetean de luni, iată că am primit si câteva clarificări privind activitatea de deszăpezire pe DJ 582 Reșița – Văliug, informatii oferite de CJ Caras SEverin.

,,Reglementarea activității specifice de întreținere a drumurilor pe timp de iarnă se face în conformitate cu Normativul privind prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor publice, indicativ AND 525-2013. Clasificarea drumurilor pe nivele de viabilitate în timpul iernii se face conform normativului amintit în funcție de clasa tehnică și media zilnică de vehicule.

,,Conform înregistrărilor de trafic, în județul Caraș-Severin nu există drumuri cu trafic de peste 8.000 vehicule care să se încadreze în nivelul I de viabilitate.

La nivelul II de intervenție se încadrează DJ 581 Reșița – Grădinari și DJ 572 Berzovia – Vermeș – limită județ Timiș. La nivelul III de intervenție au fost incluse majoritatea drumurilor județene, cu o lungime totală de 611,2 km.

DJ 582 Reşiţa – Văliug este încadrat, conform HCJ 199/23.08.2016, la nivelul III de viabilitate care stabilește modul de organizare privind programul de lucru, dotarea cu utilaje și intervalele maxime de timp necesare intervențiilor.

Acordul cadru având ca obiect servicii de deszăpezire şi de combatere a poleiului pentru DJ 582, Reşiţa – Văliug a fost încheiat în 02.02.2015 pe o perioadă de 36 de luni. În prezent se află în derulare Contractul subsecvent nr. 2, încheiat în data de 02.02.2016 şi valabil până în data de 01.02.2017.

Conform normativului pentru intervenția la nivelul III sunt impuse următoarele intervale de intervenție:
– Răspandirea de material pentru combaterea poleiului și înzăpezirii se face în termen de maximum 7 ore de la semnalarea fenomenului,
– Deszăpezirea drumului pe minimum o bandă de circulație de sens se face în termen de 16 ore,
– Deszăpezirea drumului pe toată partea carosabilă: 48 de ore
– Curățarea zăpezii de pe platforma drumului (asigurarea circulației pe toată partea carosabilă) : maximum 4 zile.

Conform caietului de sarcini, care a stat la baza achiziţiei serviciilor de deszăpezire prin licitaţie deschisă în anul 2015, materialul antiderapant folosit este nisip de râu sort 0-8 mm. Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat Caraș-Severin a solicitat operatorilor economici să-şi exprime disponibilitatea de a utiliza sarea în componenţa materialului antiderapant, fără a modifica costurile contractului, dar aceştia au răspuns negativ solicitării beneficiarului.

Pentru a putea interveni în timp util, prestatorul are obligația să cunoască în orice moment situația reală de pe teren. Informațiile necesare sunt obținute prin patrularea pe drum (revizii) cu mijloace mecanice (auto cu lama și răspânditor) dotate cu telefoane mobile, iar personalul tehnic însoțitor va comunica situația în acel moment la bazele de deszăpezire. Aceste revizii se vor efectua dimineața între orele 03:00 – 05:00 și între orele 15:00 si 17:00 și ori de câte ori se considera necesar”.

Serviciul Comunicare

Nota Redactiei:

Cu alte cuvinte, tocmai viabilitatea ne omoară (cât este de circulat drumul), ne lasă în zăpadă și cu ochii-n soare! De fapt, acest contract ,,sună” în așa fel de parcă ar fi fost făcut doar în favoarea celui ce a câștigat licitația. De parcă l-ar fi dictat beneficiarului. În mod normal, un contract de deszăpezire ar trebui să însemne ,,deszăpezirea unui drum pe timp de iarnă fiindcă atunci avem şi zăpada, nu? Cel puțin teoretic, dacă nu și faptic. Adică, să fie îndepărtată zăpada si gheata de pe carosabil ca mașinile să poată circula în siguranță – circulația să se desfășoare în mod normal. Se pare că acest contract aflat în derulare şi semnat de fosta conducere a CJ, spune şi este făcut altfel. Un contract care nici măcar nu obligă folosirea sării, ci lasă acest aspect la latitudinea celui ce a câștigat licitația. Sau, să înțelegem că un contribuabil plătitor de taxe, impozite şi de rovinietă, nu are voie să circule pe acest drum decât cu aprobări speciale sau numai după un orar prestabilit de către altcineva? Este clar că acest lucru înseamnă automat restricții și împiedicarea liberei circulații. Dar, un contract semnat şi parafat este intangibil în Romania aşa că, zicem că românul: asta este! Să vedem ce o fi după 1 februarie.

Atunci să nu ne mai mirăm că Semenicul arată așa cum arată! De fapt, stațiunea a fost distrusă și de drumul de acces, drum care după 1989, a fost puțin băgat în seamă, aproape ignorat sau puțin reparat de către fosta conducere a CJ, conducere de vreo 20 şi ceva de ani aproape aceeași si cu aceiasi. Acest lucru a făcut ca an de an, numărul turiștilor ce urcă în Staţiune Semenic, să fie tot mai mic și Semenicul să arate ca după bombardament în prezent. Dintr-o staţiune de interes internaţional, permanentă, cu peste 2000 de locuri de cazare. În prezent, cu chiu cu vai mai găseşti vreo 100 de paturi – și astea împrăștiate pe la vreo patru cabane.

Repetăm, actuala conducere a Consiliului Judetean nu are nici o vină, dar din cauza legii, nici o putere de a mai umbla la contractul actual. Dar, acesta se încheie la 1 februarie și cel ce va fi încheiat, cu siguranță că va avea alți termeni.


redactia infocs.ro

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Don't miss the stories follow Info-CS and let's be smart!
Related posts
Comments are closed