Dezbatere pentru traficul greu din Reșița fără nici un rezultat

Traian Vuia (1)Dezbaterea organizată de primăria Reșița pentru rezolvarea problemei legată de traficul greu din oraș, a rămas ,,ca în gară” adică, nerezolvată. S-a vorbit mult, au fost fel de fel de păreri și într-un cuvânt, cum a-i da-o, tot nu iese bine, mereu este cineva nemulțumit. Singura variantă acceptată de toată lumea, este- așa cum se întâmplă la noi la români în ultimii 20 de ani, nerezolvabilă fiindcă ………nu sunt bani.
Conform unei analize, între 50 şi 100 de vehicule de mare tonaj tranzitează zilnic municipiul Reşiţa. Fiindcă Reșița este un oraș lung, nu mare, din nefericire, șoferii au puține variante de unde să aleagă. Mai degrabă, intrați în oraș din ori ce direcție, conducătorii auto nu au decât ,,un culoar” pe unde pot circula: spre centru dinspre Lunca Bârzavei doar pe Sportului și Petru Maior prin Moroasa iar la întoarcere, pe Revoluția din Decembrie, adică prin centrul orașului. Asta înseamnă camioane cu zeci de tone de marfă, în principal fier vechi, pe carosabilul abia turnat. Unde mai pui accidentele în care au fost implicate camioane cu fier vechi și care au avut loc în oraș. Dintre acestea, două sunt cele mai grave: cel în care un camion s-a răsturnat în fața Grădiniței de la Moroasa pe trecerea de pietoni iar cel de al doilea; camionul care aproape a sărit în curtea Liceului Traian Vuia- accident de la care vă prezentăm și imagini.
Pentru că autorităţile locale au refăcut cu covor asfaltic aproape toate drumurile din oraş, se caută acum soluţii pentru ca investiţia să nu fi fost făcută în degeaba. Fiindcă situația este așa cum este și mai ales fiindcă avem o centură bună pentru off-road sau sporturi gen viteză în coastă deoarece camioanelor de mare tonaj le-ar fi aproape imposibil să circule pe dealuri și pante așa de înclinate, maşinile grele circulă chiar prin centrul oraşului pentru a ajunge la Combinatul Siderurgic TMK Reşiţa- în principal.
La sediul Primăriei Reşiţa a avut loc o dezbatere publică pentru a ajunge la găsirea unei soluţii în ceea ce priveşte traficul greu prin oraş. Tranzitarea oraşului de zeci de maşini grele, zilnic, a creat probleme atât pentru asfaltul abia refăcut, cât şi pentru cetăţenii care locuiesc în blocurile de pe bulevard şi care văd cum de la trepidaţii, au început să le crape pereţii locuinţelor.
O soluţie găsită de autorităţi ar fi aceea a devierii traficului fie prin Mociur, fie pe Valea Ţerovei, în lipsa unei centuri ocolitoare, dar UCMR este în insolvență, reorganizare judiciară, etc și probabil că va mai dura până ce se va putea trece ,,prin ograda” societății. Unde mai pui că cei din conducerea părții guvernată de Chebuțiu, probabil că abia așteaptă să-i sară în ajutor primarului (sic).
O altă variantă propusă a fost aceea de a instituirii unei taxe pentru maşinile grele care tranzitează oraşul, idee care însă nu îi încurajează și-i nemulțumește pe agenţii economici.
Deci, până aici nu s-a rezolvat nimic. În cele din urmă, a fost aleasă varianta românească: aia pentru care nu există nici un leu de fapt și automat este irealizabilă: realizarea unei centuri de ocolire a Reşiţei. Numai că, nimeni nu are un leu: Drumurile Naţionale nu au fonduri pentru a finanţa un astfel de proiect iar Primăria Reșița n-are bani nici măcar pentru plata angajaților ca asistenți pentru persoanele cu handicap.

Comentarii

comentarii

One thought on “Dezbatere pentru traficul greu din Reșița fără nici un rezultat

  1. Regionala de Drumuri Nationale Timisoara trebuie sa gaseasca bani pentru punerea in utilizare a celor doua centuri din judet de pe DN 6 la Caransebes si Domasnea care sunt trase pe linie moarta, apoi realizarea sfertului de centura a Timisoarei care leaga Sagului de Lugojului si prin 2020 se ateapta proiectul pentru centura Resitei. Solutia in graba gasita de autoritatile locale din Resita este varianta prin str. G.A. Petculescu cum era odata si cred ca locuitorii de pe acea strada vor fi ,,bucurosi“ sa le treaca camioanele pe la geamuri. Cei mai veseli vor fi mociurenii din blocurile ,,rezidentiale“ care vor mai culege cate un fier cazut din camioane.

Comments are closed.