La Reșița, călătorii cu transportul în comun, sunt batjocoriți pe banii lor

Deși integrarea în Uniunea Europeană ne-a adus reglementări legislative, posiblități de atragere a fondurilor europene pentru diferite proiecte, programe de inițiere și specializare, tehnologie extra-avansată, un singur lucru ne ține departe de tot ce înseamnă Europa civilizată….educația, sau mai exact lipsa ei. Dacă nu ați mai circulat de mult timp cu mijloacele de transport în comun și doriți să faceți cunoștință cu o lume departe de a fi compatibilă secolului în care trăim, încercați șă vă plimbați câteva zile cu autobuzele Reșiței. În afară de faptul că avem tabele elctronice ce indică niște grafice și ore de trafic ce nu sunt respectate, o să mai descoperiți noua invenție a operatorului de transport în comun: circulația autobuzelor în grupuri sau stoluri. În afară de asta, cu siguranță o să descoperiți și o lume despre care nu știați că mai există, sau poate pe care o știați apusă.

Coșmarul autobuzului începe dimineața când atât pensionarii cât și angajații, merg spre destinații precise stând în picioare cu geamurile închise și fără orice altă sursă de aerisire. De ce cu geamurile închise? De ce la 40 de grade ? Răspunsul este simplu de tot: fiindcă domnul șofer are instalația de aer condiționat pornită, dar la redus și setată să,,bată” doar în față, la el.

Acum când mercurul din termometre trece cu mult peste limita suportabilității, câteva doamne mai îndrăznețe solicită șoferului să deshidă trapele de aerisire pentru că efectul de seră și lipsa oxigenului le face rău. De cele mai multe ori aceștia, șoferii, răspund obraznic replicând că sarcina lor precisă este de a conduce mijlocul de transport și nu de a asigura condiții de aerisire. Și de aici încep discuțiile pe tonuri iritate și injurii ”frumos conturate” spre deliciul unora și dezgustul altora.

Pentru a sfida și mai mult calitatea umană a celor care sunt nevoiți să folosească acest mijloc de transport în comun, după ora 17 sau la sfârșit de săptămână, sunt puse în circulație doar autobuze mici, imposibil de a duce la destinație în condiții civilizate numărul mare de călători care se îngrămădesc printre scaune. Nu mai vorbim de temperaturile care depășesc 40 de grade. Noile autobuze sunt dotate cu aer condiționat care însă nu face față numărului mare de călători și condițiilor de utilizare.

Zilnic există călători revolatați care susțin că cei de la Ro-A-Tir au intensificat controalele la bilete, dar nu oferă condiții decente și nu pun la dispoziția călătorilor curse mai dese la orele de vârf. Și asta nu este tot! Nu de puține ori, șoferii pleacă din stație extrem de grăbiți, cu viteze care-i pun la podea pe cei care nu au un echilibru de gimnast, ușile se închid prea repede și de multe ori, autobuzul pleacă de sub nasul celor care ajung în stație, într-un suflet, imediat după închiderea ușilor.

Să mai vorbim despre obrăznicia taxatorilor? Da, a taxatorilor, căci despre domni este vorba, nu despre doamne, așa cum s-ar crede. Uneori se iscă adevărate polemici între aceștia și călători, motivele fiind dintre cele mai stranii și diverse. În plus, cei de la firma de transport, ar trebui să treacă în sarcinile de serviciu ale taxatorilor și folosirea săpunului, a apei și a unui deodorant. Plus periuța și pasta de dinți. Nu de alta, dar vreo doi dintre acești domni, chiar put. Lucrul cu publicul impune niște reguli pe care domnii de la ,,transportul în comun” ar trebui să le cunoască.

Încercați o călătorie cu autobuzul dacă nu a-ți mai trăit de mult această experiență! Veți simți țevi în coaste, chiuvete și saci de ciment pe picioare, mirosul greu al cerșetorilor sau a celor certați cu igiena zilnică, tot mai mulți, de altfel, în autobuzele urbei. Veți auzi povești demne de telenovelă și convorbiri telefonice de la celălalt capăt al mijlocului de transport, sau veți fi călcați pe picioare de cei care alergă să prindă un loc pe scaun. Dincolo de imaginea oarecum demnă de lumea a treia, sunt fețele celor dezamăgiți că sunt nevoiți să suporte o astfel de situație într-o societate din care nu vor să facă parte.

Se anunță zile toride la Reșița și peste Banat. Echipele InfoCS vor aștepta în stațiile de transport în comun, vor circula cu autobuzele și vor lua în direct pulsul zilei și mai ales, părerea călătorilor care plătesc unul dintre cele mai scumpe bilete de călătorie din țară pentru (dis)confortul oferit de transportul în comun reșițean.

Comentarii

comentarii

One thought on “La Reșița, călătorii cu transportul în comun, sunt batjocoriți pe banii lor

  1. Unde ai văzut matale „tabele electronice ce indică niște grafice și ore de trafic”???Rogu-te frumos mai uită-te odată la tabelele alea, s-ar putea să ai o surpiză. Indică un rahat, nimic dar absolut nimic util.

Comments are closed.