Ce trebuie să ştii despre ETICHETAREA ANVELOPELOR nou intrata in vigoare

  • Mercurul care scade încet dar sigur în termometre pare să ne dea de veste că iarna nu-i foarte departe. La munte ninsorile sunt de-acum un fapt obişnuit şi primii fulgi de zăpadă şi-au făcut apariţia chiar şi în Banat. În mod firesc, şoferii timişoreni sunt de-acum preocupaţi de achiziţionarea anvelopelor de iarnă, obligatorii pe drumurile acoperite de polei sau zăpadă, aşa cum o făceau şi anul trecut în aceeaşi perioadă. Poliţiştii spun că, iarna trecută, puţini au fost conducătorii auto prinşi la controalele în trafic  că nu şi-au echipat ca la carte autoturismele personale.

     

    Magazinele şi service-urile auto, la mare căutare

    Magazinele de piese şi accesorii auto, precum şi service-urile încep iarăşi să fie la mare căutare, chiar dacă nu se mai înregistrează frenezia de anul trecut. „Şoferii ştiu acum exact condiţiile în care este obligatorie echiparea maşinii cu anvelope de iarnă, că legea le impune doar dacă este zăpadă pe carosabil. Amintiţi-vă, în schimb, că anul trecut circulau tot felul de variante, fiecare înţelegea ce putea din lege şi, decât să aibă probleme, oamenii veneau să-şi schimbe cauciucurile”, spune patronul unui service timişorean.

    Unităţile de acest fel primesc, aşadar, în fiecare zi tot mai multe cereri de schimb de cauciucuri, fără ca numărul lor să bată recordul de anul trecut, când noua lege a cauciucurilor i-a speriat pe şoferi. La tejgheaua magazinelor, în schimb, lucrurile nu s-au schimbat prea mult.
    „Nu pot spune că avem mai puţini clienţi decât anul trecut, cu toate că vremea a fost ceva mai bună şi le-a oferit şoferilor un răgaz mai mare”, arată reprezentantul uneia din cele mai mari firme de comercializare a pieselor şi accesoriilor auto din Timişoara.

     

    Anvelopele, precum frigiderele

    Spre deosebire de iarna anului 2011, o noutate există, totuşi, pe galantare: cauciucurile cu etichetă. De la 1 noiembrie 2012, în magazine nu mai pot fi comercializate decât cauciucuri auto etichetate pe culori şi litere, precum produsele electrocasnice, anvelopele fiind categorisite de la clasa A (verde), până la G (roşu).
    Atâta doar că, dacă la frigidere, plite electrice ori maşini de spălat este vorba de clase energetice, astfel încât cumpărătorul îşi poate face o idee referitoare la consumul de curent al noii achiziţii, la anvelope diferenţa dintre o categorie şi alta vizează variaţia consumului de carburant între 0,10 litri şi 0,15 litri la suta de kilometri parcurşi de un autoturism cu un consum mediu de 6,6 litri/100 km.
    De altfel, dincolo de informarea conducătorilor auto, scopul declarat al noului sistem de etichetare este creşterea eficienţei consumului, cu implicaţiile ce decurg de aici în reducerea emisiilor de bioxid de carbon. Aderenţa pe suprafeţele umede şi zgomotul exterior la rulare sunt alte elemente care figurează distinct pe etichetele cu care sunt deja prevăzute anvelopele auto comercializate la Timişoara.

    Cât ne costă

    O vizită în magazinele de profil, urmată de alta, într-un service auto, scoate  cam 1.000 de lei din buzunarul şoferilor. Asta, desigur, în cazul celor cu autoturisme medii şi mici, cu anvelope pe măsură, căci preţul plătit pentru a-ţi avea autotusrimul „încălţat” după lege diferă în funcţie de dimensiunea, caracteristicile şi performanţele cauciucurilor.
    O anvelopă nouă poate să coste 200, 220 de lei sau chiar mai mult, iar cu tot cu montat şi echilibrat, şoferul va achita, aşadar, pentru echiparea maşinii pentru iarnă, 1.000 – 1.200 de lei. Dacă vorbim de un SUV, socoteala se schimbă, căci proprietarul maşnii va plăti pentru înlocuirea anvelopelor de vară cu altele noi, de iarnă, mai mult de 4.000 de lei.

  • renastereabanateana.ro

Comentarii

comentarii