VIDEO Aici sunt banii dumneavoastra Drumuri de 12 milioane de euro facute praf dupa doar trei ani

Primarul Ioan Popa vrea să demonstreze că situația dezastruoasă a drumurilor din Reșița se datorează unor lucrări proaste realizate cu 3 ani în urmă, în timpul fostei administrații locale. Pentru reabilitarea acestor drumuri, administrația publică de atunci a făcut un credit pe o durată de 30 de ani, în valoare de 12 milioane de euro. La doar câteva luni de la expirarea garanței dată de către constructor, drumurile s-au deteriorat vizibil. Primarul acuză constructorul că nu a respectat proiectul de execuție.

”Din punctul nostru de vedere nu au respectat proiectul. Sunt tronsoane unde trebuia să se frezeze 10 cm de asfalt, să se pună 6 cm de strat de asfalt de rezistență și 4 cm de strat de uzură. S-au făcut unele note de renunțare acolo unde sunt linii de tramvai pentru că s-a considerat că dacă se frezează 10 cm există riscul să cedeze porțiunea de asfalt cu linia de tramvai și s-a renunțat și s-a rămas doar la 6 cm, însă aici suntem într-o zonă unde trebuia frezat 10 cm și nu s-a frezat decât 4 cm”, a explicat Ioan Popa arătând printr-o demonstrație practică felul în care arată stratul de asfalt deteriorat.

Pentru a dovedi că asfaltarea nu a respectat pași propuși în proiect și că lucrarea este una de o calitate îndoielnică, municipalitatea a comandat o expertiză tehnică la Institutul Politehnic din Timișoara și în urma rezultatelor se vor lua măsuri legale, iar cei vinovați vor plăti, de la constructor până la cei care au făcut recepția drumurilor.

”Anunț o veste bună reșițenilor că avem bani și ne vom apuca de reparații, dar cei care au greșit vor trebui să plătească în fața legii, pe civil și pe penal dacă e cazul. Dacă trebuia să pui 10 cm de asfalt și ai pus 4 sau 5, poți să spui că a fost o eroare, dar dacă trebuia să pui 10 cm și ai pus 4, și nu ai pus 6 cm, înseamnă că 60% din lucrare nu a fost executată și asta eu nu o mai pot lua ca o greșeală. cineva trebuie să plătească pentru aceste lucrări”, a mai spus edilul.
Licitația privind executarea lucrărilor de reabilitare a fost câștigată de firma Eco Bau, care a subcontractat la Camand Impex SRL, care la rândul său a subcontractat la Speed Prod SRL, una din lucrările executate fiind reabiliatrea tronsonului de drum începând de pe strada I. L Caragiale până la ieșirea din Reșița, la Minda.

Mai mult decât atât, Popa spune că nu va lăsa lucrurile așa, ci va pune firma care a făcut lucrările să refacă drmurile distruse după numai 3 ani, pe banii lor. Primarul a mai scos în evidență și faptul că, deși inițial a avut loc o coborâre a prețului de lucrare, ea a fost plătită de către primărie tot la valoarea inițială ceea ce ridică mari semne de întrebare.

Una dintre problemele descoperite în asfalt este folosirea unei panze numite geotextil, cu rol de a separa straturile de asfalt, în locul unei plase speciale dintr-un material plastic, care face legătura între cele două straturi de asfalt și despre care experții spun că ar crește liantul dintre cele două straturi de asfalt de până la 8 ori și care, deși era trecut ca material folosit în realizarea de reabilitare a drumului nu a fost folosită.

Comentarii

comentarii