Evita cheltuielile mari in roaming- Fii atent la avertizarile primite!

Evita cheltuielile mari la utilizarea internetului in roaming. Fii atent la avertizarile primite de la operatorul tau privind atingerea plafonului de 50 de euro! Operatorii au obligatia sa avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up. Aceasta se face atunci cand consumul cumulat de date (MB/GB) in roaming international a atins 80% din plafonul stabilit. De exemplu, cand se inregistreaza un cost suplimentar de 40 Euro, fara TVA, in cazul stabilirii unui plafon de 50 euro). Sau atunci cand plafonul a fost atins. In cadrul acestor notificari, furnizorii trebuie sa indice si procedura pe care trebuie sa o urmeze utilizatorii.  Ei pot solicita continuarea/reluarea furnizarii serviciului de acces la internet in roaming. Dupa ce furnizorul a transmis a doua notificare, acesta are obligatia sa sisteze imediat furnizarea si facturarea internetului in roaming international. Aceasta se intampla daca utilizatorii nu si-au transmis acordul expres pentru continuarea sau reluarea prestarii acestui serviciu.

De regula, operatorii transmit aceste notificari prin SMS, iar daca utilizatorii doresc sa foloseasca in continuare serviciul de internet in roaming trebuie sa raspunda prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.

Unde se aplica plafonul

Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de internet in roaming se aplica atat in statele din Uniunea Europeana (UE), cat si in afara UE, cu conditia ca, in afara UE, operatorul retelei din tara vizitata sa permita furnizorului de roaming sa monitorizeze in timp real utilizarea serviciilor de catre clientul sau. Daca aplicarea plafonului nu este posibila din punct de vedere tehnic, utilizatorii trebuie sa fie avertizati in prealabil.

In statele membre ale Spatiului Economic European (SEE), utilizatorii pot folosi resursele nationale incluse in planurile tarifare si in roaming, ceea ce face mai putin probabila inregistrarea involuntara a unui cost suplimentar in valoare de 50 de euro.

Costurile provenite din utilizarea serviciilor de internet in roaming in tari din afara SEE (de exemplu, Turcia) sunt de regula ridicate, plafonul financiar implicit putand fi atins imediat dupa conectarea la reteaua vizitata, in cadrul unei singure sesiuni. Cand isi exprima acordul pentru continuarea sau reluarea furnizarii serviciilor dupa ce au fost avertizati de furnizor ca au atins plafonul, utilizatorii isi asuma realizarea unui cost mai mare decat valoarea acestuia, plafonul financiar obligatoriu fiind dezactivat pentru respectiva luna de facturare.

Atentie la utilizarea serviciului de internet in zonele de granita dintre tarile UE si non-UE

In zonele de granita este posibila conectarea automata la o retea dintr-un stat vecin, chiar daca utilizatorii nu se afla efectiv pe teritoriul acelui stat. De exemplu, un utilizator care este in Italia, la granita cu Elvetia, se poate conecta automat la o retea din Elvetia. In acest caz, va primi un mesaj informativ cu tarifele aplicabile serviciilor de roaming din Elvetia si va trebui sa aiba in vedere ca, fiind conectat la o retea din afara UE, tarifele sunt mai mari, deci este posibil sa atinga mai repede plafonul financiar de 50 de euro, fara TVA.

Mai multe informatii privind utilizarea si costurile serviciului de roaming sunt disponibile pe pagina de internet a Autoritatii, aici.

Reclamatii

Daca nu au primit mesajele de informare de la furnizor, in conditiile in care aveau plafonul de roaming activat, sau acesta nu a sistat furnizarea internetului in roaming dupa atingerea plafonului, desi nu si-au exprimat acordul pentru continuarea furnizarii serviciului, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.