La Vrani, experți în turism sunt un contabil, un văcar și un casier

Pe adresa redacției ne-au sosit câteva rânduri scrise de unul dintre locuitorii comunei Vrani. Mai exact, omul este foarte nemulțumit de felul în care sunt tratate unele probleme deosebit de importante și care privesc comunitatea. Iată ce spune domnul respectiv căruia din motive ușor de bănuit, noi îi vom scrie doar inițialele numelui. Supărarea domnului respectiv vine de la acele infochioșcuri – puncte de documentare în domeniul turismului. Știm foarte bine că asemenea puncte de informare au cam apărut peste tot prin județ – unele total anapoda, în zone în care efectiv n-ai ce vedea. Dar, în fine, sunt construite cu bani europeni, au costat zeci de mii de euro fiecare, constructorii au mai luat și ei niște bani și au stat total nefolosite până în acest moment fiindcă programul respectiv nu cuprinde și finanțarea salariilor angajaților ce vor lucra acolo. Acest lucru revine primarilor și consiliilor locale unde au fost construite. Nici nu vreau să mă gândesc ce bătaie era pe aceste posturi în cazul în care erau asigurate și salariile angajaților tot din fonduri europene. Probabil că toate nevestele, fiicele și nepoatele de primari, viceprimari sau secretari, erau acum experte în turism rural. Totuși, primarul din Vrani a reușit performanța de a face rost de fonduri și a creat două posturi pentru centrul de informare turistică din comună.
Iată ce spune omul nostru:

,,Bună ziua, mă numesc I. R. și sunt din localitatea Vrani şi am o mare nelămurire. Poate, mă ajutați să mă luminez. Miercuri, 16 09 2015, la primăria Vrani, s-a ţinut un concurs pentru ocuparea unor posturi în domeniul turismului. La concurs s-au înscris două persoane pentru două posturi iar în ultima zi, a mai apărut o a treia. Totul a fost pregătit în cel mai mare secret, inclusiv comisia de examinare. Numai că, această comisie constituită de către Primărie, nu îndeplinea cerinţele legale, mai exact, nici un membru nu avea pregătirea necesară şi experienţă în domeniul turismului – asta conform legislaţiei. Președintele comisei este contabilul primăriei, unul dintre membrii este tehnician veterinar si cel de al treilea – este casierul primăriei. Comisia de soluționare a contestațiilor este formată din primarul comunei, un îngrijitor de vaci la ferm Bardot, precum și secretarul primăriei de la Vărădia. În aceste condiții, am depus o contestaţie la Primăria Vrani – organizatorul concursului.

În ciuda acestui fapt, concursul s-a susţinut. Joi a avut loc proba scrisă, iar vineri trebuia să se susţină proba de interviu, începând cu orele 11. Prezentându-se o parte din concurenţi la susţinerea probei de interviu, aceștia au aflat că ,,nu se mai ţine concursul deoarece un membru din comisia de concurs s-a îmbolnăvit subit și este internat în spitalul din Timişoara, iar ceilalţi doi membrii, au plecat la Reşita că ,,au treabă” urmând să replanifice probele de concurs rămase. În aceste condiții, am luat legătura cu Parchetul de pe lângă Judecătoria Oravița unde am depus o sesizare. Toate acestea s-au petrecut vineri dimineața iar în jurul prânzului, am aflat că preşedintele comisiei de concurs si-a dat demisia – ceea ce lasă de înţeles că acolo sunt nereguli mari, mai exact, acest concurs se ține cum ,, vor mușcii unora și altora”, nu conform legii.

Intervievat de InfoCS.ro, primarul comunai Vrani, Gheorghe Moată, ne-a spus cu totul altceva, mai exact că ,,am suspendat concursul fiindcă a fost depusă o contestație privind comisia de examinare. Concursul se va relua în câteva zile și va fi anunțat conform legii”.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments