Prefectura CarașSeverin întâmpină probleme legate de comunicarea cu primăriile din județ

Reprezentanții Prefecturii sunt nemulțumiți, în primul rând, de felul în care unele primării din județ comunică hotărârile luate și dispozițiile emise de către primari la nivelul administraiilor pe care aceștia le conduc. Mai exact, edilii din județ persistă de mult timp în a nu respecta termenul de transmitere către Prefectură a actelor administrative. O altă problemă, mai veche, este cea a nerespectării întrunirii cvorumului în consiliile locale și de adoptare a actelor administrative în mod legal prin respectarea prezenței consilierilor locali la ședințe.

Mai nou, la nivelul mulor primării din județ sunt probleme legate de întocmirea rapoartelor compartimentelor de specialitate din cadrul aparatului primarului de către viceprimari în condițiile în care legal ele trebuie realizate de către compartimentele de specialitate.

Instituția Prefectului insistă, de asemenea, ca primăriile din județ să respecte normele legislative la redactarea hotărârilor și dispozițiilor pe care le comunică Prefecturii.
Toate primăriile din județ trebuie să aibă un site propriu pe care să își expună activitatea UAT pentru a fi adusă la cunoștința publicului. Primarii trebuie să prezinte la sfârșitul fiecărui an un raport de activitate din anul încheiat și trebuie postat pe site-ul primăriei.

Din păcate multe primării nu au aceste site-uri prin care să dea dovadă de transparență, după cum a precizat într-o videoconferință Dorel Ursu, director în cadrul Instituției Prefectului Județul Caraș-Severin.

Comentarii

comentarii