Resita – cu sau fara tramvai !? Iata ce spun specialistii

Avantajele transportului cu tramvaiul prezentate la Reșița într-o conferință la care au fost prezenți reprezentanți din domeniul transportului public din țară. Primăria Municipiului Reșița, Uniunea Română de Transport Public și Federația TUSMC a organizat la Reșița o conferință care a avut ca temă de prezentare “Transportul urban cu tramvaiul” cu accent pe caracteristicile și avantajele șinei de tramvai cu canal tratată termic, procedeu brevetat HSH.

Reprezentanți ai diferitelor societăți de transport din țară și specialiști în domeniu au vizionat un scurt istoric al tramvaiului la nivel european și național, dar și exemple practice privind avantajele actuale ale unui astfel de mijloc de transport în comun, prezentate de către Liviu Neag, director general al CTP Cluj-Napoca.
”Tramvaiul este unul dintre mijloacele de transport care revine în întreaga Europă, nu văd de ce nu ar reveni și în România. 15 orașe în România în anii 90 aveau transportul cu tramvaiul. Din păcate 4 din ele au desființat tramvaiul, printre care și Reșița (Brașov, Constanța, Sibiu). Să știți că trasportul electric revine în întreaga lume, dar în special aici în Europa”, a precizat Liviu Neag, președintele URTP.

Directorul CTP Cluj-Napoca și președintele URTP, Liviu Neag, a subliniat faptul că transportul în comun electrificat este mai ieftin, mai sigur, mai eficient și în același timp poate rezolva probleme de poluare, de descongestionare a traficului, ”se poartă și este la modă”.
De asemenea, în conferința de la Reșița s-a venit și cu soluția pentru vibrațiile produse în trecut de tramvaiul reșițean și care în prezent îi sperie pe locuitori, ei refuzând reintroducerea acestui mijloc de transport în municipiu.

”La Cluj, prin fonduri europene nerambursabile, cu o investiție de 34 de milioane de euro am reușit să modernizăm linia de la cap la cap, pe 26 de km. Soluția tehnică pe care am aplicat-o este o soluție care se aplică la ora actuală în Germania, o soluție care a eliminat vibrațiile total. Așa cum vă spuneam, dacă înainte de modernizare aveam foarte multe reclamații din partea celor care locuiau în zona liniei de tramvai, iată că după modernizare oamenii au venit și ne-au spus ”Felicitări! Noi nu vă mai deranjăm pentru că nu mai suntem deranjați”.

Primarul Reșiței, Ioan Popa, a explicat faptul că prin acțiunea de astăzi Societatea de Transport Urban care se va înființa în Reșița a obținut acordul să fie parte a Uniunii Române de Transport Public. ”Avem în orașul nostru pe cei care conduc destinele transportului public în București, Cluj, Timișoara, Arad, Oradea, Sibiu, Satu Mare ș.a.m.d. Această Uniune a fost creată în 1990 și astăzi am obținut acordul dânșilor ca după înființarea Societății de Transport Urban Reșița să putem fii și noi parte din această uniune, astfel încât să ne punem la punct cu ce mai apare nou în domeniu”. Totodată, reprezentanții URTP și ai Federației TUSMC veniți la Reșița au putut vedea și oferii sugestii despre calea de rulare și modernizarea depoului pentru a se putea face apoi demersurile necesare introducerii tramvaiului în municipiu.

Comentarii

comentarii