Respect the Environment And Cherish Thyself – Proiect ERASMUS la CN Eliade din Reșița

Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița continuă întâlnirile ca partener într-un proiect Erasmus+, finanțat de Uniunea Europeană. Sub denumirea generică – REACT! – Respect the Environment And Cherish Thyself, în perioada 2 -10 martie 2023  o delegație  formată din elevi și profesori ai colegiului reșițean s-a deplasat în Grecia.

Tema proiectului e analiza comparativa a problemelor de mediu din țările și zonele școlilor participante, precum și eventualele soluții remediale, fiind un răspuns la problemele întâmpinate și la nevoile exprimate probabil de majoritatea școlilor europene.

            Există cinci domenii principale supuse atenției: economisirea energiei și reducerea poluării apei, obiceiuri sănătoase fără dependențe, separare și reciclare, sport și alimente durabile, reducerea emisiilor de gaze.  Principalele grupuri-țintă sunt cursanții care pot aparține oricărei grupe de vârstă. Sunt vizați cu precădere copiii de 14-18 ani, dar și adulții, autoritățile locale, instituțiile interesate, școlile publice și private, ONG-urile.

Întâlnirile elevilor și profesorilor reuniți Grecia, s-au axat  pe probleme de sănătate, dependență, observarea mediului. În acest scop  au fost organizate o serie de activități: „Jocuri Olimpice Antice” (lucru în echipă privind cercetarea jocurilor, istoria, spiritul lor și ceea ce reprezintă astăzi), „Dieta mediteraneană și superalimente pentru o viață sănătoasă”, activități sportive pentru elevi, vizită la domeniul „Ulei de măsline Melas” (vizită ghidată și prezentare despre agricultura durabilă și sistemele de distribuție a uleiului de măsline), vizitarea Centrului Cultural al Fundației „Stavros Niarchos” ( a fost vizat conceptul de durabilitate a mediului și implementarea acestuia).

Elevii și profesorii din cele cinci țări partenere au vizitate Zona arheologică Epidaur, teatrul antic din Epidaur, Nauplio (prima capitală a Greciei moderne). De mult interes s-au bucurat  plimbarea în centrul istoric al Atenei (Grădina Națională-Zappeion Megaron- Stadionul Panathenaic – Templul lui Zeus Olimpian), vizita cu ghid la Muzeul Acropole, Grădina Botanică Diomede (aici a avut loc o cercetare în echipă a elevilor și un atelier organizat în cadrul programelor educaționale ale grădinii), vizită ghidată în Grădina Botanică din Atena dedicată menținerii biodiversității plantelor din Grecia.                         .

Alte activități s-au desfășurat în cadrul a cinci ateliere: „Dincolo de jocuri”, „Crearea primului poster al Jocurilor Olimpice”, „Pregătirea prânzului internațional la școală” (elevii au înregistrat ingredientele preparatelor, valoarea lor nutrițională, metoda de gătit și au comparat amprenta de carbon cu privire la modul în care sunt gătite în fiecare țară parteneră), „Suntem ceea ce mâncăm” (elevii  și-au înregistrat obiceiurile și practicile nutriționale – au discutat asemănările și diferențele), „Dansul ca expresie a identității noastre cultural.

Elevii înscriși în proiect au luat parte la  Webinarul „Risipa de alimente” realizat de organizația non-profit „Boroume” (We can) a cărei misiune este de a reduce risipa de alimente și de a lupta împotriva malnutriției în Grecia. Pregătirea celebrului souvlaki grecesc au însemnat pentru participanți experiențe noi, relaxante  la care au luat parte cu multă bucurie.

Comentarii

comentarii