Vom avea sau nu din toamnă învățământ dual la Reșița și în Caraș-Severin?

Învățământul profesional dual își arată timid primele semne de conturare în Caraș-Severin. În acest sens, la Inspectoratul Școlar Județean a avut loc prima întâlnire între directorii școlilor tehnice și profesionale cu agenții economici din județ, după apariția metodologiei de organizare și funcționare a învățământului profesional în sistem dual. Întâlnirea a avut ca scop identificarea claselor propuse de către școli în urma solicitărilor realizate de către agenții economici din Caraș-Severin cu care vor avea un parteneriat privind această formă de calificare.
,,Eu mă aflu aici în calitate de reprezentant al unei școli beneficiare a învățământului dual. Noi avem aproape finalizate contractele cu agenții economici din domeniul industriei alimentare și alimentație publică’’– a precizat directorul Colegiului Economic al Banatului Montan, Lenuța Ciurel.

Până în data de 19 aprilie agenții economici au termen să reconfirme solicitarea făcută la această întâlnire privind înființarea de clase în sistem dual, în funcție de specializările dorite, sau să depună o primă solicitare.

Colegiul Economic al Banatului Montan, Colegiul Tehnic Cărășan și Colegiul Tehnic au fost printre școlile care au avut discuții cu agenți economici din județ pentru o posibilă implementare a acestui tip de învățământ, dar numărul de clase și solicitările au rămas la faza de propunere. Unele firme își arată timid interesul privind semnarea unor posibile contracte cu școlile, termenul limită fiind 4 mai.

Principalele specializări cerute pentru învățământul profesional în sistem dual pentru cele trei școli din Reșița fiind cele de cofetar, brutar, ospătar, confecționer și sudor.

,,Metodologia în ceea ce privește implementarea învățământului dual a fost aprobată în 4 aprilie. În consecință, Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin a început demersurile pentru a vedea în ce măsură această ofertă nouă apărută pe piața educațională corespunde nevoilor agenților economici și comunității locale’, a spus inspectorul școlar general, Adrian Doxan.

Comentarii

comentarii