A avea sau a nu avea tramvai la Resita!

Municipiul Reşiţa, prin primar Mihai Stepanescu, doreşte realizarea unei dezbateri publice pe tema transportului public local. În acest scop, reşiţenii au fost invitaţi să completeze un chestionar. Până în 30.06.2012, termenul final de transmitere a chestionarelor completate, doar 174 de cetăţeni şi-au exprimat opiniile referitoare la acest subiect. Dintre aceştia, 66 au completat chestionarul on-line şi 108 la sediul autorităţii locale.

În urma centralizării rezultatelor, s-a constatat că 89 dintre reşiţeni au optat pentru păstrarea liniilor de autobuz. Cei mai mulţi dintre aceştia, 64, consideră necesară achiziţionarea unor autobuze noi, 5 ar prefera troleibuze, iar 4, autobuze electrice. Printre propunerile reşiţenilor se numără scoaterea liniilor de tramvai, eliminarea taxării în mijloacele de transport, intensificarea controalelor la legitimaţiile de călătorie, reducerea tarifelor, scăderea numărului de tichete pentru pensionari, trecerea serviciului sub autoritatea Consiliului Local Reşiţa ca serviciu public local de transport şi eliminarea celui privat.

În ceea ce priveşte reabilitarea căii de rulare a tramvaiului, 85 dintre respondenţi au bifat această variantă, sursa de finanţare fiind fondurile europene. Dezbaterea publică va avea loc în perioada imediat următoare, iar propunerile cetăţenilor care au completat chestionarul vor fi supuse atenţiei Consiliului Local Reşiţa.

Comentarii

comentarii

11 thoughts on “A avea sau a nu avea tramvai la Resita!

  1. parerile sunt impartite dar….! fratilor voi locuiti la fostul combinat care de ani intregi va poluat de ce va trebuie autobuze care pouleaza? uitativa la Germania care toate orasele au tramvaie sau cei din oras cu firme private de transport va dau bani celor ce nu sustin tramvaiu in orasul Resita, nu? Sa stiti ca totusi sanatatea voastra este mai presus de toate si nu-i bagati pe totii prosti inseamna care indirect, dar nu va dati seama ei se imbogatesc si voi pieriti nu? sustineti tramvaiul care este FOARTE ECOLOGIC dar veti ramine sanatosi!!! SUCCES

  2. Ai mare dreptate stimata doamna/domnisoara!Eu merg cu masina si cu bicicleta, si intradevar ar trebui sa fie intrebati oamenii care folosesc aceste mijloace de transport.

  3. NU STIU CAT AR COSTA SCOATEREA LINIILOR ACTUELE, izolarea fono si antivibratii, repozitionarea cu DALE SI LINII NOI, „RESCRIEREA” BUCLELOR DE LA CAPETELE DE LINII, PENTRU CA ASTEA NU SUNT CELE ideale MAI ALES CEA DE LA RENK, cumpararea de alte TRAMVAIE…. daca e cineva curios sa transpuna chestia in euro, da o suma cu multe zerouri, care SIGUR nu se afla…
    Deci, din aceste considerente sunt CONTRA… o sa mi se explice si faptul ca se consuma MULT cureent, si ca IN FINAL TRANSPORTUL AUTO AR FI MAI IEFTIN (DAR AICI ARE GRIJA TRANSPORTATORUL SA NE GOLEASCA BUZUNARELE…)
    Problema este ca TRANSPORTATORUL „EFICIENTIZEAZA COSTURILE” DE EXPLOATARE SI AUTOBUZELE IN AFARA ORELOR DE „VARF” (nici la orele de varf nu sunt MULT mai dese…) NU VIN MAI REPEDE DE 10 MINUTE…DECI PUTIN SI SCUMP… CREDETI CA MERITA???SI LA PRECOM ERA ACEEASI FRECVENTA… DECI ALA CARE I-A PRELUAT A AVUT UN MODEL „FEZABIL”, DACA AI NEVOIE DE CEVA RAPID… TAXIMETRISTII ASTEAPTA LA COLT…

  4. Tramvaiul este cel mai ieftin mijloc de transport in comparatie cu autobuzele si mai spatzioase sa nu mai punem si implicatziile pe timp de iarna …mai e si siguranta ,caldura etc …PRO TRAMVAI

  5. se pare ca in resita majoritatea se plimba mai mult in bmw dupa cum rezulta din numarul mare de aprecieri acordat la acest articol.cei care merg cu autobuzul sunt scolarii si niste amarati de pensionari, bugetari, muncitori si cativa nespalati, in rest nu tre sa faci alceva decat sa te rogi sa te tina balamalele pana la destinatie.eu nu am stiut de un asemenea chestitionar, care putea fi inmanat pasagerilor din autobuz, ca doar aceia sunt realii votanti pro sau contra tramvai, sau pro sau contra autobuze, iar nu cei care merg cu masinile si nu incap de autobuze.datorita acestor aspecte, cosider ca asa zisul sondajo-chestionar este unul manarit, prin urmare nereal.

  6. Eu nu-mi jignesc concetăţeni, nici pe cei ce sunt pro şi nici pe cei ce sunt anti tramvai, dar cu siguranţă cei 100 şi câţiva care s-au pronunţat, sigur fac parte din categoria cunoscători la toate.
    Apoi dacă acest număr e un eşantion repre…zentativ pentru un număr nedefinit încă de un recensământ de locuitori ai Reşiţei…..
    Aşa zisa dezbatere e un praf în ochii celor ce cred că părerea lor contează, să fim serioşi.
    Nu cu mult timp în urmă chiar pe F.B a existat o polemică pe această temă purtată de subsemnatul, ce am pretenţia că am venit din interiorul fenomenului tramvai, cu un muzicant ce bate toba, care contrazicea, studii şi cifre, pentru că……
    Toate punctele de suspensie consideraţile autocenzurare, din motive de spirit de conservare.

  7. Ar fi de dorit renovarea liniei de tramvai şi mai mult de atât, extinderea ei cel puţin până pe strada Primăverii 🙂

  8. eu sper ca nu, de dragul celor care au case pe bulevard si deja au necazuri.

Comments are closed.