Aproape 7 milioane de romani au abonamente la radio si tv

6,6 milioane de abonați la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale în România, la jumătatea anului 2014, spune Irina VARGA, Expert Oficiul Relații Publice de la ANCOM România.

La data de 30 iunie 2014, numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost a înregistrat o creştere de 5,4%, atingând valoarea de 6,6 milioane, față de 6,3 milioane la 30 iunie 2013. Rata de penetrare la nivel de gospodării a ajuns astfel la 89%, conform datelor raportate de furnizori, prelucrate şi publicate de ANCOM în Raportul integrat de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru prima jumătate a anului 2014.

Cei mai mulți abonați continuă să utilizeze serviciile oferite prin intermediul cablului, 4,21 milioane (în creștere cu aproape 6% față de perioada similară a anului 2013), pe locul secund clasându-se reţelele satelit de tip DTH prin intermediul cărora recepționau servicii de programe TV 2,37 milioane de abonaţi (în creștere cu 4% față de aceeași perioadă a anului 2013). Deși numărul abonaților prin tehnologia IP este mic, acesta înregistrează constant creșteri semnificative: 42% față de jumătatea anului 2013, adică de la 46 de mii de abonaţi la 65 de mii de abonați.

În ceea ce privește distribuția abonaților între mediul rural și urban, proporțiile păstrează aceleași tendințe ca și în anii precedenți, 61% din totalul abonaţilor fiind din mediul urban, cei mai mulţi dintre ei, aproape 80%, având abonament la cablu. În mediul rural, proporţia majoritară revine abonaților la servicii prin reţele satelit de tip DTH, 62,3% dintre utilizatori fiind abonaţi la acest tip de suport de retransmisie.

Comentarii

comentarii