ATENTIE! Cea mai nouă metoda prin care se fura la plata cu cardul

ATENTIE! Cea mai nouă metodă prin care se fură la plata cu cardul. Sunt români care au constatat că le-au fost sustrase mari sume de bani din conturi. Iată relatările unor persoane care s-au ales cu găuri în buget tocmai datorită faptului că se fură la bancomat sau la plata cu cardul in diferite benzinarii sau magazine!

„Atenție când plătiți cu card-ul! Undeva la începutul anului am fost la o benzinărie să alimentez cu benzina si neavând cash la mine am plătit cu card-ul. Când m-am dus la ghișeu, vânzătorul mi-a luat card-ul l-a trecut printr-un POS identic cu unul normal si mi-a înmânat un terminal, pe care scria numele unei bănci, ca sa introduc codul PIN.

După ce am introdus codul PIN acesta a luat terminalul si l-a pus pe ghișeu. După un minut mi-a spus ca nu a funcționat tranzacția si sa mai introduc încă o dată codul PIN. De data asta el a trecut card-ul prin POS-ul băncii si tranzacția s-a efectuat cu succes. Numai ca, prima data, el mi-a copiat banda magnetica a card-ului si de asemenea codul PIN. Asta s-a întâmplat undeva la începutul săptămânii.

Vineri, când m-am uitat in cont am avut surpriza sa vad ca tocmai ridicasem numerar de la Londra. Se pare ca mi-au reprodus card-ul si l-au folosit pentru ridicări de numerar. „Norocul” meu a fost ca am sesizat din timp ridicările de numerar si am reușit sa blochez card-ul.

Paguba a fost destul de mare si banca oricum nu te despăgubește deoarece e „PIN based transaction”. In concluzie daca cineva iți spune ca nu a funcționat tranzacția si-ti spune sa mai introduci încă o data codul PIN, atunci trebuie sa-ti arate un bon pe care scrie motivul din care nu a fost acceptata prima data tranzacția.

Daţi-mi voie să vă atrag atenţia asupra unei noi forme de înșelătorie, apărută de curând, şi care, din păcate ne-a atins şi pe noi în Europa. Mecanismul înşelătoriei este următorul: pe telefonul mobil apare o înştiinţare privind un apel nepreluat.

Înştiinţarea poate apărea chiar fără ca telefonul să fi sunat vreodată. Dacă proprietarul telefonului, văzând de ce număr e vorba, iar dacă acesta începe cu +39…, +390…, +391…., +392…, +393…, +394… (în cazul depistat de noi era numărul 393193260045), îl șterge imediat, nu se va întâmpla nimic. Dar dacă sună la acel număr va deveni victima infractorilor. În cazul concret, titularul telefonului a sunat la numărul respectiv, nu a mai avut posibilitatea să întrerupă convorbirea, costurile înregistrate pe factură depăşind 2.000 de euro.

Din informațiile primite de la Ministerul de Interne e vorba de mai multe astfel de cazuri. De aceea vă rog, în ideea prevenirii altor cazuri, transmiteţi această informaţie cât mai multor oameni.”

Sursa: a1.ro

Comentarii

comentarii