VIDEO CFR-ul dă cu tifla reșițenilor și ignoră până și autoritățile locale

Primarul Municipiului Reşiţa, Mihai Stepanescu, a înaintat o adresă către Regionala CFR Timişoara prin care solicita repunerea în circulaţie, în acest sezon estival, a unor garnituri de trenuri care să asigure legătura directă între Reşiţa şi litoralul Mării Negre – așa cum existau de fapt până în acest sezon estival.

Este cunoscut faptul că CFR a decis anularea legăturilor directe – mai exact, a scos cele câteva vagoane directe dintre Reșița și Mangalia creeând astfel un disconfort maxim celor care vor să plece spre litoral.

Mai exact, lucrurile stau în felul următor: de la o zi la alta, românii sunt tot mai ignorați, tot mai nebăgați în seamă iar ceea ce pentru alți locuitori din alte țări este un lucru perfect normal- confortul minim- românilor le este refuzat în continuare. Ba mai mult, se iau decizii fără a consulta pe cineva sau fără ca cineva să fie anunțat măcar.

Din acest an, puținii reșițeni care mai au curajul și puterea financiară de a porni spre litoralul românesc, vor mai avea încă un hop de trecut, și asta încă de la începutul călătoriei.

Reșița, de când se știe ea cu gară, întotdeauna a avut legături directe cu Bucureștiul și cu litoralul românesc. Este vorba despre celebrele ,,vagoane de Mangalia”- vagoane ce erau garate la Reșița Sud de la ora 7 dimineața sau când sosea trenul și până seara la ora la care se pornea spre litoral.

Omul urca cu bagajul și familia în tren, se așeaza cât mai confortabil, mai lega și o prietenie cu restul călătorilor din compartiment, după care, trenul se punea în mișcare. Ajungea la Reșița Nord, de aici urcau alți călători – turiști, ajungea la Caransebeș după care, vagoanele erau atașate la trenul care plecase de la Timișoara și avea ca destinație Mangalia.

Totul era în regulă, cu toate codițiile oferite de CFR- și stiți bine la ce ne referim, lumea era mulțumită și uite așa, ajungeai pe litoral. La Contanța, odată cu vederea gării și mai apoi, a mării, se uitau toate neajunsurile, se îndreptau oasele amorțite de tăria canapelei de la vagon, treceai și peste mirosul și mizeria de nedescris de la toaletă, peste mirosul general din vagoane și te bucurai că ai ajuns la mare și că peste o oră, vei fi pe plajă.

Despre toate acestea, se poate vorbi acum la timpul trecut, mai exact, despre o parte a călătoriei – fiindcă domnii de la CFR, au scos din acest an vagoanele de Reșița- Mangalia iar acum, călătorii mai sunt supuși la încă un calvar ,,made CFR”.

Ajunși la Caransebeș, oamenii coboară cu copii, neveste, soacre și bagaje, așteaptă aproape două ore până ce vine trenul de la Timișoara, aleargă cu biletul în dinți, bagajele într-o mână, în alta cu copilul și cu ochii după ,,a bătrână”, caută vagonul care de obicei este la coada garniturii, și se grăbesc să urce pentru a nu rămâne prin gară. Apoi începe calvarul trecutului cu bagajele dintr-un vagon în altul, printre ceilalți călătorilor ieșiți pe culoar și în sfârșit, găsesc compartimentul și locul. Asta dacă au noroc și nu pățesc ca și familia Vucu din Reșița care s-au trezit că aveau aceleași locuri pe care le primise o altă familie ce cumpărase biletele din Timișoara. ,, Este o bătaie de joc. Ani de zile am suportat jegul din aceste vagoane, am tăcut și am îndurat plătind bilete la preț întreg, dar acum consider că sunt înjosit, că își bat joc de noi” spune Constantin Mihalcea din Reșița. ,,Am pornit cu familia la mare și m-am umplut de nervi când nici măcar nu am plecat din oraș” mai spune omul supărat. ,,Avem trei copii și mai multe bagaje fiindcă suntem cinci în total. De ce este nevoie de această bătaie de joc? Înainte urcam la Sud în tren, ne așezam bagajele și coboram la Eforie Nord. Acum, mai mutam tot calabalâcul la Caransebeș în alt tren. Iertați-mi vorba, dar sunt niște nesimțiți care ne iau banii și nu oferă nimic. Tipic pentru CFR și România” spune Natalia Mihalcea. ,,De ce era nevoie de asta? Am circulat cu acest tren de mai bine de 20 de ani, dar bătaie de joc de așa factura, nu a fost niciodată” spune și Iulian Marcu.

O fi Reșița la cap de linie, dar asta nu înseamnă că suntem și la capătul lumii. Dar, mai ști?

În răspunsul transmis de Sucursala de Transport Feroviar de Călători Timişoara către Primăria Reșița, se arată că situaţia financiară a societăţii, respectiv scăderea bugetului de cheltuieli cu

reparaţiile şi întreţinerea materialului rulant, a dus la reducerea numărului de trenuri de

călători. Prin urmare, din acest an, s-a luat decizia renunţării la garniturile de trenuri cu

deservire a oraşelor Deva, Petroşani, Tg. Jiu şi Reşiţa.

În acelaşi document se precizează că, în condiţiile în care problemele legate de

materialul rulant vor putea fi rezolvate, STFC Timişoara are în vedere soluţionarea în

mod favorabil a solicitării Primăriei Municipiului Reşiţa.

Un răspuns simplu și cu care, cei de la CFR se spală pe mâini. Numai că lucrurile nu stau tocmai așa simplu cum vrea CFR.

Reșița, prin așezarea sa geografică, nu poate fi comparată cu nici unul dintre orașele de mai sus: Deva, Petroşani și Târgu Jiu, sunt străbătute de magistrale feroviare și nu sunt capăt de linie ca și Reșița. Locuitorii din orașele mai sus pomenite, știu că trenul vine la o anumită oră, merg la gară, urcă în vagoane, merg până pe litoral și gata. Nu sunt obligați ca și reșițenii să meargă cu un alt tren până la Caransebeș, să aștepte acolo mai bine de o oră și ceva, să urce în alt tren și abia apoi să ajungă liniștiți la destinație fiindcă în prezent, reşiţenii care aleg ca destinaţie o staţiune de pe litoralul românesc, dispun doar de trenuri de legătură din Caransebeş.

Dacă cei de la CFR își permit să dea un răspuns cu care să se spele pe mâni de problemă de fapt, poate că parlamentarii de Caraș Severin, poate prefectul județului, se vor autosesiza și vor încerca să rezolve oarecum această problemă. Nu de alta dar, o fi Reșița orașul de la capătul liniei ferate, dar asta nu înseamnă că este și orașul de la capătul lumii.

Domnilor parlamentari, se aude ?

Comentarii

comentarii