Chiar așa se conduce la Reșița ? Alt accident pe trecerea de pietoni

accident trece noaptae1Se pare că la Reșița, traversatul străzii, devine sau este deja o aventură sau o incercare cu sau fără noroc. Și ne referim aici la trecerile sau mă rog, la traversările regulamentare, prin locuri marcate corespunzător, pe ,,zebră”. Marți seara doi pietoni au fost spulberați pe trecerea de pietoni la intersecția Bd. Republicii cu Aleea Trei Ape și ambii accidentați au suferit răni grave fiind trimiși la Timișoara. Aseară, a venit rândul unui alt bărbat de 61 de ani să fie luat în plin pe același bulevard – numai că mai sus spre Victoria cu vreo 2050 de metri. Iar la volan se afla tot un tânăr de 25 de ani.
Iată ce ne spune purtătorul de cuvânt al IJP Caraș Severin, agentul principal Ancuța Cărbunaru: În seara zilei de 6 noiembrie, fiind sesizaţi prin apelul unic de urgenţă 112, poliţiştii au intervenit la un accident produs pe Bulevardul Republicii din municipiul Reşiţa.
Echipa deplasată la faţa locului a constatat cu ocazia cercetărilor că în timp ce B.MARIUS, în vârstă de 25 ani, conducea un autoturism, la intersecţia cu strada Progresului, nu a acordat prioritate de trecere unui pieton angajat în traversarea regulementară a străzii şi l-a lovit.
Victima, T.VALERIU, de 61 ani, au fost transportat la Spitalul Judeţean Reşiţa pentru îngrijiri medicale, ulterior fiind transferat la Timişoara.
Şoferul a fost testat cu aparatul alcooltest rezultatul fiind negativ.
Poliţiştii continuă investigaţiile sub aspectul săvârşirii infracţiunii de vătămare corporală din culpă.

Comentarii

comentarii

5 thoughts on “Chiar așa se conduce la Reșița ? Alt accident pe trecerea de pietoni

  1. D-nul Ricki-Pilotul TITI AUR declara ” când ai 30 de km/h, pentru cã spaţiul de oprire este de metri, dar spaţiul parcurs pânã când ai atins frâna este de vreo 17 metri” sunt calcule reale deoarece la cei 5 metrii fizici de franare al autovechicolului cele 2 sec respectiv 10-12metrii este viteza de reactie a soferului.Faceti cercetari si veti vedea ca este asa.

  2. 1. Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator.
    2. în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.
    Obligativitatea asigurarii apare cand pietonul nu traverseaza printr-un loc special amenajat si semnalizat corespunzator.
    LEGAL pietonul nu trebuie sa se asigure cind trece pe trecerea de pietoni.Prin noul cod rutier legislatorul nu a facut altceva decat sa imulteasca nr accidentelor si a mortiilor(traiasca inteligentii care fac aceste legi). Daca legea ar fi preventiva in toate situatiile era necesara asigurarea pietonului. Pai daca pietonii cred ca legea le ofera protectie pot sa traverseze fara sa se asigure dar astfel vor creste veniturile celor de le pompe funebre.Ca pieton nu ma incred in cel de la volan,poate este baut,a luat permisul pe branza,are auto defect etc. Mai inteligent este sa casc eu ochii.

  3. nenea sorin eu iti spun ca nu ai dreptate. la o viteza de 30km/h sigur nu iti trebuie 16 m pentru franare , asta numai in cazul in care nu dormi la volan sau vrei sa franezi cu genunchiul.trecerea de pietoni le apartine pietonilor si au dreptul de a trece , iar soferii sunt obligati sa le acorde prioritate. intradevar exista si cazuri speciale in care se arunca pursisimplu in fata masinii ceea ce se numeste sinucidere care trebuie dovedita.in ceea ce priveste tarile eu, chiar locuiesc intr-una din ele unde pietonul trece uneori strada chiar fara sa se asigure si nu se mai intampla atatea nenorociri ca in romania deoarece exista disciplina. deci e foarte simplu daca poti sa eviti bine daca nu da-le permisul inapoi.

  4. Pilotul TITI AUR declara ”când ai 30 de km/h, pentru cã spaţiul de oprire este de 5 metri, dar spaţiul parcurs pânã când ai atins frâna este de vreo 17 metri.Atunci cum sa opresti cand tu estla 2 metrii de trecere si te trezesti ca atunci pune piciorul de pe trotuar pe trecere cineva.Ca pieton tin la viata mea si cand vreau sa traversez casc ochii bine si ma asigur daca trece si cu ce viteza vine o masina. Cred ca politia la capitolul pietoni are foarte multe sa faca.Le cer agentilor de la politia rutiera sa se puna la volan si cand sunt la 2 metrii de trecere si pune piciorul pe zebra un pieton sa ne spuna practic cum fac ei.

  5. Sunt si sofer si pieton,dar responsabilitateasi vina nu este tot timpul a soferilor.Este adevarat se circula prost dar educatie in randul pientonilor deloc. De foarte multe ori cand esti la 1 metru de trecere te trezesti ca trece cineva. Legea codului rutier spune””pietonii se vor angaja sa traverseze in grup in pas vioi dupa ce sa asigurat ca autovehiculele care cirula pot opri in siguranta sa acorde prioritate”. Daca viteza conform regulamentului este de 30 km/h vedeti la cati metrii trebuie sa inceapa un sofer sa franeze atunci cand vede un pieton care vrea sa se angajeze in traversare.Spatiul de franare 16METRI

    Cerinţele legii OUG nr. 195/2002 ne obligă, dacă circulăm în spatele unui vehicul, „să păstrăm o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii“, reluată în Regulament cu completarea că trebuie să putem evita coliziunea cu vehiculul din faţă inclusiv când „conducătorul acestuia reduce brusc viteza sau opreşte în mod neaşteptat“. Realităţile fizicii Spaţiul de frânare creşte exponenţial în funcţie de viteză, mai exact, creşte cu pătratul vitezei. Studiile au relevat că distanţa între autovehicule trebuie să fie egală cu distanţa parcursă în timpul de reacţie necesar. Evaluat la 2 secunde, acest timp ne dă următoarele distanţe: la 30 km/h = 16,6 m, la 50 km/h = 27,8 m, la 70 km/h = 38,8 m şi la 90 km/h = 50 m
    In tarile EU exista o delimitare banda ( Marcaj)-sau zone vopsite rosu cum avem si noi dar pientonii care au educatie stiu ca atunci cind un autovehicul se afla deja intrat pe acest spatiu delimitat a protectiei de franare PIETONUL NU MAI TRAVERSEAZA.In toate cazurile soferii sunt vinovati.Eu spun ca nu este asa. Vinovati sunt si cei care au neglijat educatia pietonilor:parinti,scoala,autoritatiile locale lipsa semafoarelor pentru pietoni.Trebuie sa facem ceva……

Comments are closed.