Diferite aspecte mai puțin cunoscute despre cărțile de joc și jocurile de cărți

Cărțile de joc au o istorie lungă, care datează de sute de ani, iar originea lor exactă rămâne o chestiune de speculație. Există câteva moduri fascinante în care alcătuirea unui pachet poate fi explicată. S-a observat adesea cum un pachet de cărți de joc corespunde unui calendar în multe privințe remarcabile. Cele două culori – roșu și negru – corespund zilei și nopții. Cele patru costume corespund celor patru anotimpuri, cele treisprezece cărți din fiecare culoare corespund celor 13 săptămâni din fiecare trimestru și celor 13 cicluri lunare, cele 12 cărți de judecată corespund celor 12 luni dintr-un an, iar totalul de 52 de cărți dintr-un pachet corespund celor 52 de săptămâni dintr-un an. Indiferent dacă este vorba despre un simbolism intenționat sau pur și simplu e o coincidență fericită, este vorba despre o poveste interesantă.

Cărțile de joc au, de asemenea, câteva secrete matematice încorporate, iar unul dintre ele stă la baza amestecării perfecte sau cum s-ar spune în engleză, shuffling. Amestecările faro sunt un tip specializat de amestecare în care cărțile sunt împletite împreună, dar simultan sunt separate una câte una. Dacă sunt realizate opt amestecuri faro perfecte, pachetul va reveni exact la ordinea inițială.

Asul de pică pare să aibă întotdeauna un design ușor diferit față de restul cărților de joc și există o semnificație istorică în spatele acestui lucru. La începutul secolului al XVIII-lea, clasele conducătoare din Franța și Anglia au început să profite de popularitatea crescândă a cărților de joc, punând o taxă pe fiecare pachet de cărți produs. Pentru a dovedi că taxa a fost plătită, fiecare as de pică primea o ștampilă specială. În 1828, englezii au făcut un pas mai departe, determinând producătorii să aleagă un as de pică special. Aceste cărți unice ar fi, în general, tipărite cu modele generoase și numele producătorului, o tradiție care continuă până în prezent, în special în comunitatea de cărți de joc personalizate.

Asul este una dintre cărțile de joc pe care se pune adesea accent și a fost aleasă pentru a îndeplini un rol și în cadrul popularului joc de cărți numit blackjack. Este vorba despre asigurarea blackjack și, în esență, aceasta permite jucătorului opțiunea de a-și reduce pariul după ce dealerul își expune cărțile și dezvăluie o carte care se dovedește a fi as. În acest scenariu, el sau ea va merge în jurul mesei întrebând fiecare jucător dacă vrea sau nu asigurare. Cineva care optează pentru o asigurare de blackjack va lua jumătate din pariul inițial sub această formă. Pentru cine e nedumerit când anume să ia pariul de asigurare, această decizie este destul de simplă, deoarece el este oferit doar în situația specifică în care dealerul deține un as.

Asul este cărămidă de bază și în Solitaire. Având așii în fundația rândurilor de cărți, jucătorul poate începe să urce cărțile de la ei către rege, adăugând două, trei și așa mai departe, până când ajunge la un costum complet. Având în vedere că Solitaire este aproape singurul joc tradițional de cărți conceput pentru a fi jucat de o singură persoană, este interesant totodată că a reprezentat întotdeauna un fundal pentru experiențele comune ale multor oameni. S-a zvonit chiar că și Napoleon a jucat Solitaire în exilul pe insula Sfânta Elena.

Digital Solitaire a creat cea mai bună generație de jucători. Jocul clasic are o mare influență istorică și mulți jucători au fost considerați cei mai buni la vremea lor, dar Solitaire-ul modern este jucat în cea mai mare parte în format digital, astfel încât acest lucru a permis ca jocul să fie învățat mai rapid și mai eficient. În această versiune, jucătorii nu trebuie să investească atât de mult timp în a face față problemelor legate de manevrarea cărților sau de regulile în continuă schimbare. În schimb, jocul este simplu, făcându-i pe oameni să obțină o practică mai valoroasă decât ar fi fost posibil pe vremuri.

Și unul dintre cele mai impresionante lucruri despre cărțile de joc, e că există mai multe combinații atunci când sunt amestecate, decât numărul de atomi de pe pământ. Indiferent de câte ori este amestecat un pachet de cărți, succesiunea exactă a acelor cărți nu va fi niciodată aceeași. De fapt, în toată istoria cărților de joc, este extrem de improbabil ca exact aceeași secvență să fi apărut de două ori. Numărul combinațiilor este mai mare și decât numărul total de stele cunoscute în universul nostru.

Pachetul standard de cărți de joc cu care suntem atât de familiarizați a trecut prin multe transformări pentru a deveni ceea ce este astăzi. Diferite influențe culturale, combinate cu evenimentele mondiale, au contribuit la modelarea modului în care arată și modul în care sunt folosite.

Comentarii

comentarii