Pensionarii cărășeni păcăliți pe banii lor în stațiunile balneare

”Trăim înșelând sau alții trăiesc înselând”, este una din concluziile la care au ajuns reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate Caraș-Severin la ședința Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice. Pensionarii care primesc bilet de tratament balnear prin Casa de Pensii, la recomandarea medicului, în stațiunile din țară, nu beneficiază, de cele mai multe ori de toate procedurile de tratament ce li se cuvin ca urmare a celor două bilete de la Casa de Pensii și medic.

În ședința Comisiei de Dialog Civic pentru persoane vârstnice s-a discutat despre serviciile de care are parte un pensionar care pleacă la un hotel dintr-o sațiune de tratament. Pentru județul Caraș-Severin Casa Națională de Pensii a alocat 1383 și s-au înregistrat în județ până în acest moment 3068 de cereri.
Nici medicul de familie și nici Casa de Pensii de la care pensionarul își ia biletul decontat prin CAS nu îl informează pe beneficiar despre câte proceduri mai are de primit în momentul în care ajunge în stațiune și de cele mai multe ori pensionarii cărășeni primesc din 7 proceduri doar 4, cu toate că acestea sunt decontate de Casa de Asigurări de Sănătate.

”Problema mea este că omul având cele două bilete în mână, are dreptul să primescă 7 proceduri. Nu o dată am fost sesizați că nu primeau 4 proceduri. Ne-am deplasat și am găsit problema. Dacă trebuie 7 proceduri și au primit 4, din punctul meu de vedere undeva este o hibă”, a spus reprezentantul Casei de Asigurări de Sănătate a județului Caraș-Severin, dr. Laurențiu Mărțuică.

Directorul Casei Județene de Pensii Caraș-Severin, Dorin Brăilă, a precizat că instituția sa are rolul doar de a distribui biletele de tratament către pensionari și că nu stă în sarcina lor să verifice respectarea serviciilor incluse în biletul de tratament. Există o comisie de control care verifică în cazul unor sesizări dacă se respectă procedurile, drepturile și obligațiile părților contractuante, dar câți dintre pensionari știu dacă au beneficiat sau nu de tot ce aveau dreptul, ce să mai vorbim de reclamații sau sesizări în scris, conform procedurii.

”Nici nu-mi pun problema că își face partea hotelul. Îmi pun problema că percep așa, că trăim înșelând, sau alții trăiec înșelând. În felul acesta nu o să vorbim de respect niciodată”, a precizat dr. Mărțuică.
Concluziile la care s-au ajuns sunt că beneficiarii ar trebui mai bine informații asupra serviciilor de care pot beneficia, servicii care oricum se decontează de CAS.

Comentarii

comentarii