Politețe a la Ro-A-Tir – ,,Bă, data viitoare să ai bani ficși de bilet”

Primim pe adresa redactiei: În autobuzele Ro-a-tir s-a creat un obicei ca taxatorii să se răstească la călători. Problemele cauzate de transportul local au tot fost făcute publice în ultima perioadă iar reșițenii, pe bună dreptate, vor să scape de acest coșmar. Și cum un rău nu vine niciodată singur, după ce că oamenii suportă un transport necivilizat, cu autobuze second-hand, fără aer condiționat, mizerabile și uzate, a mai apărut un neajuns care le întrece pe toate: obrăznicia taxatorilor de la Ro-a-tir.

În ultima perioadă cei care circulă des cu mijloacele de transport în comun au fost martorii unor scene nedemne pentru un oraș democratic. Situațiile în care taxatorii se răstesc la călători din motive de-a dreptul banale, sunt tot mai dese. Una dintre scene a avut loc de curând, într-un autobuz care ducea elevii spre școală și adulții spre locurile de muncă, deci, la o oră de vârf.

Supărat că unul dintre călători l-a rugat frumos să-i schimbe bancnota, pe care o primise rest, cu una care nu este ruptă, taxatorul s-a simțit de-a dreptul ofensat că omul a îndrăznit să-i spună asta și cu o voce răstită i-a răspuns ca data viitoare să vină cu bani ficși dacă nu-i convine. Aceasta este doar una dintre situațiile cu care reșițenii se confruntă în autobuzele Ro-a-tir în care vând bilete taxatori frustrați și agresivi.

Și elevii s-au plâns de faptul că de multe ori li se vorbește pe un ton aspru fără un motiv anume, sau când călătorii sunt criticați pentru că nu au pregătiți bani mărunți pentru bilete. Voci răstite, priviri ursuze, critici și frustrare, asta oferă o firmă privată călătorilor săi.

Curios este faptul că atunci când în autobuz sunt bețivi care înjură ca la ușa cortului, situație devenită rutină, sau când țiganii se ceartă fără ”perdea” în mijloacele de transport niciunul din angajații Ro-a-tir nu ia măsuri pentru a asigura o călătorie măcar liniștită, dacă nu în condiții civilizate.

Imaginile si randurile e mai sus ne-au fost trimise de catre cititoarea noastra L.R. Fiindca alta data am asistat personal la o asemenea situatie, nu am pus la indoiala spusele doamnei. Asteptam reactia conducerii societatii de transport.

Comentarii

comentarii

One thought on “Politețe a la Ro-A-Tir – ,,Bă, data viitoare să ai bani ficși de bilet”

  • 29 septembrie 2016 la 18:34
    Permalink

    Pe langa situatia de mai sus, as dori sa relatez o intamplare din luna februarie, prin intermediul unui e-mail pe care l-am trimis ca sesizare conducerii RO-A-TIR si la care nici pana in ziua de astazi nu am primit un raspuns.”Buna ziua,prin prezenta doresc sa fac o sesizare cu privire la activitatea reprezentantilor firmei RO-A-TIR la Resita.Activitatea de control este binevenita si necesara pentru prevenirea circulatiei frauduloase. Intru totul de acord cu acest lucru!Dar atitudinea angajatilor este deplorabila in anumite situatii si in dese randuri cauzeaza o serie de prejudicii de diverse naturi calatorilor, mai ales celor de buna credinta. Sistemul de calatorie implementat la Resita nu permite achizitionarea biletelor decat din autobuz, ceea ce face necesara interactiunea cu taxatorii. Este necesar ca acestia sa parcurga intregul autobuz intre cele cateva statii care exista in Resita, rastimp in care calatorii trebuie sa isi achizitioneze biletul. Mai greu este in ceea ce priveste batranii, care trebuie sa prezinte biletele primite de la Primarie, taxatorii rup cate un bilet si semneaza foaia urmatoare.Dar in dese randuri am constatat urmatoarele, atat din marturiile bunicilor mei, cat si ca martor la „pataniile” unor calatori in etate:- taxatorii rup nu unul ci chiar 2-3 bilete din legaturile batranilor- in cazul unei aglomeratii, taxatorii nu se mai deplaseaza pana la capatul autobuzului (Am asistat chiar eu la o replica de felul urmator: „sunt prea inghesuiti,da-i dacu'”), desi controalele au loc chiar si de 3-4 ori pe zi, caz in care potentialii „vinovati” sunt amendati si injositi, invinuiti de calatorie la negru.- de cele mai multe ori, taxatorii nu isi anunta prezenta, pentru a atrage atentia calatorilor, ci se strecoara printre acestia fara a le solicita sa achizioneze biletul, probabil pentru a crea potentiali „clienti” pentru controlorii care vin in urma sa.- chiar in urma cu 2 zile, bunicul meu a fost victima unei astfel de intamplari. S-a urcat la una din statii, si fiind aglomeratie, taxatorul a trecut pe langa el fara a scoate nici macar un sunet. Patrula de control a venit imediat, chiar in cateva secunde, a solicitat biletul, pe care bunicul meu evident nu avusese cui sa il dea avand in vedere ca taxatorul se facuse nevazut. I s-a solicitat sa plateasca o amenda de 10 lei, fie sa cumpere un bilet de 2 lei. A platit biletul, i s-a confiscat legatura de bilete de la Primarie, a fost apostrofat, jignit, taxatorul a mintit in mod nerusinat ca ii ceruse biletele la control si nu a vrut sa le dea, a fost purtat apoi pana la capatul orasului la birourile RO-A-TIR, desi este foarte bolnav si abia se deplaseaza (chiar si atunci se deplasa la medic, pentru a-i fi administrate injectiile zilnice). Dupa ce a fost nevoit sa se plimbe la sediu din birou in birou, i s-a spus ca nu i se pot inapoia biletele primite de la Primarie, decat in cazul in care achita amenda de 10 lei.Va rog sa luati in calcul aceasta sesizare si sa actionati spre o verificare, Atitudinea taxatorilor si controlorilor este deplorabila, jignitoare, lipsita de orice respect fata de calatori si mai ales indreptata in toate modurile, spre crearea unui prejudiciu cetatenilor de buna credinta.Va rog sa luati masuri pentru indreptarea lucrurilor, deoarece prejudiciile de acest fel, si anume: financiare, morale, de sanatate, de imagine, constituie un temei legal pentru popularizarea in mass media”.Nici pana in ziua de astazi nu am primit vreun semn de la ei, nici macar un e-mail cu … „am luat la cunostinta”…

Comentariile sunt închise.