Prevenirea actelor de violenţă în mediul şcolar

Lucrători din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin (Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii) au desfăşurat două activităţi cu caracter informativ-preventiv având drept grup ţintă elevii claselor VI-VIII ai Şcolii Gimnaziale nr. 9 din Reşiţa, cu participarea profesorilor diriginţi şi a consilierului educativ.

Violenţa în şcoală cu victime şi agresori elevi, vârsta la care intervine răspunderea penală ca urmare a săvârşirii unor incriminate de lege, inclusiv a celor care implică manifestări violente, măsurile ce pot fi luate faţă de minori, factorii favorizanţi ai ”îmbrăţişării” unui comportament agresiv, modul corect, lipsit de riscuri, de gestionare a unor situaţii conflictuale, capcanele societăţii moderne şi ale uni anturaj nepotrivit au fost subiectele pe care poliţiştii le-au adus în discuţie, în cadrul acestei întâlniri.

Privitor la principalii factori care favorizează adoptarea de către adolescenţi a unui comportament delincvent, poliţiştii a făcut referire concretă la:
ü violenţa verbală şi fizică utilizată în relaţiile personale;
ü influenţa anturajului şi teribilismul specific adolescenţilor;
ü comunicarea deficitară cu prietenii, colegii de şcoală şi membrii familiei;
ü lipsa de preocupare pentru activităţi sportive sau culturale, în timpul liber.

Faptul că actele de violenţă, independent de motivul şi locul de manifestare, pot întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni dar şi consecinţele sociale ale unui cazier „pătat” au fost alte câteva informaţii pe care poliţiştii le-au transmis tinerilor alături de îndemnul de a fi mai toleranţi unii cu

ceilalţi şi de a-şi rezolva conflictele interpersonale utilizând ca principal instrument: comunicarea.

La rândul lor, elevii au transmis colegilor din celelalte clase ale şcolii propriile mesaje antiviolenţă, prin realizarea unor desene extrem de sugestive privind problematica manifestărilor violente indiferent de vârsta agresorului, sugerând totodată şi cele mai corecte atitudini de adoptat, din punctul lor de vedere.

Comentarii

comentarii