Reșița are nevoie de o centură ocolitoare pentru traficul greu

camion rasturnatPrimarul Municipiului Reşiţa, Mihai Stepanescu, a convocat în
24 iulie 2013, la sediul administraţiei locale, o întâlnire care a avut ca temă
analizarea situaţiei traficului greu de pe raza municipiului şi propunerea de
variante ocolitoare.
Au fost invitaţi să participe factori de răspundere din cadrul
Primăriei, Consiliului Local, Consiliului Judeţean, Poliţiei Locale, Poliţiei
Rutiere, Direcţiei Regionale de Drumuri Naţionale Timişoara şi agenţi
economici.
În cadrul discuţiei, au fost abordate mai multe aspecte: traficul greu
cu referire la vehiculele cu masa totală maximă autorizată de peste 7,5 tone
care tranzitează municipiul Reşiţa. Un alt aspect a vizat traficul local greu şi
anume vehiculele care aprovizionează agenţii economici din Reşiţa.
Pentru devierea traficului greu din municipiu au fost propuse ca
variante ocolitoare:
– Mociur – zona industrială Valea Ţerovei –Calea Caransebeşului
prin breteaua propusă în P.U.G. (platforma Mociur urmând să treacă în
administrarea Primăriei prin expropriere de utilitate publică sau schimb de
terenuri, potrivit legii exproprierii);
– realizarea unei serpentine, cu sprijinul societăţii TMK Reşiţa,
cu acces dinspre Strada Vântului (centura existentă a municipiului) spre
depozitul de fier din incinta societăţii.
În data de 2 aprilie 2013 a avut loc o dezbatere publică privind
traficul greu în care s-au identificat şi analizat soluţii pentru protejarea
sistemului rutier şi a mediului înconjurător. S-a avut în vedere şi instituirea
unei taxe speciale pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată de
peste 7,5 tone, sumele încasate urmând să fie folosite pentru întreţinerea
carosabilului.
De asemenea, s-a solicitat revenirea în administrarea Direcţiei
Regionale de Drumuri Naţionale Timişoara a drumurilor de interes local
care asigură legătura în tranzit cu alte drumuri din vecinătatea municipiului
Reşiţa. Primăria Municipiului Reşiţa a solicitat instituţiei aminitite
proiectarea şi reabilitarea pasajului rutier Triaj, aflat în administrarea
Direcţiei Regionale de Drumuri Naţionale Timişoara. În prezent, nu există
finanţare pentru execuţia lucrărilor necesare.
În perioada următoare se impune identificarea unor soluţii
pentru proiectarea variantelor ocolitoare pentru traficul greu de pe raza
municipiului Reşiţa.

Biroul de presă al Primăriei Municipiului Reşiţa

Comentarii

comentarii

One thought on “Reșița are nevoie de o centură ocolitoare pentru traficul greu

  1. Pana ce Resita nu va avea o centura ocolitoare la fel ca cea din Lugoj sau Dr.Tr. Severin, nu poate fi vorba de incasarea de taxe pe tronsoanele principale din municipiu care leaga intrarile si iesirile spre drumurile nationale Calea Caransebesului, Calea Timisoarei si str. Domanului si strazile care fac legatura intre acestea. Singura modalitate de a incasa taxa de tranzit ar fi dupa creearea unei legaturi intre Calea Caransebesului- Caminelor- Valea Terovei cu partea de sus a orasului spre TMK, Vama si iesirile spre Anina, Oravita si Valiug pentru ca trebuie sa ai rute ocolitoare la tronsoanele unde pui taxa. Unele surse spun ca taxa de tranzit din Caransebes este ilegala deoarece centurii Caransebes nu i s-a facut receptia pana in prezent si ea practic nu exista si atunci Caransebesul trebuia sa asigure continuitatea traficului pe DN6 prin municipiu fara nici un fel de restrictii pana la finalizarea centurii si atunci s-ar putea ca banii incasati pana in prezent sa fie returnati deoarece este o taxa ilegala la fel ca in cazul Timisoarei in 2010.

Comments are closed.