Respirația profundă – Un mod facil de vă îmbunătății sănătatea

Ce înseamnă, concret, să respirăm profund?

În primul rând, să conștientizăm modul în care respirăm în mod normal și apoi să învățăm să respirăm din abdomen, adică din profunzime. În viața de zi cu zi, cei mai mulți dintre noi practicăm o respirație superficială, în piept. Însă ceea ce propune respirația profundă este să aducem plămânilor cât mai mult oxigen. Mai este cunoscută și sub numele de respirație abdominală sau diafragmatică.

Se recomandă a începe cu circa 10 minute de respirație profundă, în care atenția să nu-ți fie distrasă.

Ne așezăm confortabil, cu spatele drept, sprijiniți de un spătar și cu mâinile pe abdomen. Începem să inspirăm adânc timp de circa 4 secunde, apoi expirăm pe nas, pe un interval tot de 4 secunde. Dincolo de beneficiile respirației profunde, astfel de exerciții – multe dintre acestea disponibile online – ajută organismul să se detensioneze și să se relaxeze.

Respirația profundă și beneficiile sale

  1. Combate stresul – prin atenția specială acordată respirației și prin modul în care ajutăm organismul să se relaxeze, reușim să diminuăm și din cantitatea hormonilor de stres, printre care și cortizolul. Important este ca această respirație profundă să fie realizată în mod constant.
  2. Îmbunătățește sănătatea plămânilor – prin faptul că realizăm o inspirație și o expirație profunde, acest lucru ajută la extinderea țesuturilor pulmonare. În plus, oxigerarea celulară este mult mai eficientă.

De asemenea, respirația controlată ajută și la îmbunătățirea digestiei, a memoriei și a concentrării.

Sursa: https://www.avantaje.ro/

Comentarii

comentarii

One thought on “Respirația profundă – Un mod facil de vă îmbunătății sănătatea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.