Știați De Caroso Simplon de Resita? – Marius Hegeduş şi-a construit singur o maşină decapotabilă

Luni,29 ianuarie 2018, la nivel mondial, este marcată Ziua Internaţională a Automobilului. Poate nu ati stiut, dar la Resita, s-au construit si s-au proiectat autoturisme. Cu toate că mulți români ar susține sus și tare că primul automobil românesc ar fi Dacia, e de știut că Uzina de Automobile din Pitești a fost fondată abia în anul 1966. Istoria mașinilor de pe plaiuri autohtone, de fapt, se concentrează în partea de vest a țării: Banat și Crișana, dar… culmea, chiar dacă așa ar fi fost frumos (în spiritul concurenței joviale), „lupta” pentru supremație (și) în acest domeniu nu se împarte între cele două orașe rivale de tradiție, Arad și Timișoara, ci Arad… și Reșița! „Primul automobil 100% românesc a fost produs la mijlocul secolului trecut, la uzinele Malaxa de la Reşiţa. Un articol al vremii relevă că la acesta au lucrat şi tehnicieni de la IAR Braşov, prima fabrică de avioane din România. (https://specialarad.ro/marta-sau-malaxa-care-a-fost-primul-automobil-romanesc/ )

Si iată că după atâta timp, la Reșița a fost proiectat un al doilea autoturism. Autoturismul gen cabrio, denumit simbolic ,,De Caraso Simplon”, a fost construit de inginerul Marius Daniel Hegedus în urmă cu peste 10 ani. Conform propriilor declaraţii, totul a pornit de la o discuţie, un fel de pariu, cu soţia sa Nina.

Autoturismul decapotabil cabrio, in stilul roadsterelor din anii ’50, a fost realizat manual, constructorul folosind o serie de elemente ale Daciei Super Nova – şasiu, motor de 1390 cmc si 75 CP, suspensii, cutia de viteze. Caroseria este realizata din răşină poliesterica armată cu fibră de sticlă şi montată pe infrastructura Daciei. Parbrizul e unicat, fabricat la Gerom Buzau, iar sistemul de iluminat a fost produs de Elba Timişoara.

Numele maşinii – afirmă Marius Daniel Hegeduş – „De Caraso Simplon” este o combinaţie intre denumirea judeţului Caraş (Severin) şi cea a trenului de lux care traversează Europa de la Istambul la Paris si trece prin cunoscutul tunel Simplon- Orient Express-ul.
Construit într-o perioadă de aproape 3 ani, autoturismul a trecut şi de furcile caudine ale Registrului Auto Roman. Acum, De Caroso Simplon este omologată individual şi figurează ca maşină de familie.

Totul a fost făcut manual după propria concepţie. Iniţial a construit macheta din ghips în mărime de 1:1. Macheta a fost folosită ca matriţă. Maşina este înmatriculată, iar inginerul a fost solicitat să participe cu ea la mai multe evenimente cum a fost târgul auto de la Bucureşti, nunţi, defilări auto, dar şi la turnarea unui film reclamă.

Marius Hegeduş este inginer de profesie, lucrează în domeniul privat la firma sa de tranzacţii imobiliare, face cercetare în domeniul ingineriei din plăcere, este căsătorit şi are doi copii.

Comentarii

comentarii