Te portezi? Verifica inainte daca ti-a expirat perioada minima a contractului curent!

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) ii sfatuieste pe utilizatorii de telefonie fixa si mobila care vor sa beneficieze de ofertele speciale de sarbatori si sa isi porteze numarul in alta retea sa verifice mai intai cu operatorul actual daca sunt in afara perioadei minime contractuale. Desi serviciul de portabilitate nu presupune, de regula, plata unei taxe, rezilierea contractului curent de telefonie inainte de expirarea perioadei minime prevazute de acesta implica de cele mai multe ori plata unor penalitati de reziliere anticipata.

Conditiile contractuale de portare

Prin depunerea unei cereri de portare, utilizatorii solicita implicit si incetarea contractului de telefonie (fixa sau mobila) pe care il au cu furnizorul din reteaua caruia vor sa plece. De aceea, abonatii care doresc sa se porteze nu trebuie sa depuna separat sau anterior si o cerere de reziliere a contractului de telefonie. Existenta unei solicitari de reziliere anterior depunerii cererii de portare poate conduce la imposibilitatea realizarii portarii si, in final, la pierderea numarului de telefon.

Astfel, inainte de a depune cererea de portare, este bine ca utilizatorii sa verifice daca a expirat perioada minima a contractului (de regula, 12 sau 24 de luni), precum si sumele pe care ar trebui sa le plateasca pentru incetarea contractului inainte de expirarea acestei perioade. Aceste informatii trebuie sa se regaseasca in orice contract incheiat de utilizatori cu furnizorii de servicii de telefonie.

Atentie! Portarea numarului de telefon catre un alt operator nu anuleaza obligatiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul initial. De exemplu, daca se solicita portarea inainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul sa fie nevoit sa achite penalitati de reziliere anticipata, iar daca sunt facturi restante, acestea vor trebui achitate.

Bine de stiut

– portarea se realizeaza, de regula, in termen de 3 zile lucratoare de la data transmiterii cererii de portare aprobate atat de furnizorul acceptor, cat si de furnizorul donor;

– in timp ce furnizorul opereaza portarea, serviciul de telefonie poate fi intrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp in care utilizatorul nu va putea initia sau primi telefoane;

– in cazul telefoniei mobile, portarea se poate realiza nu numai de pe abonament pe abonament, respectiv de pe cartela preplatita pe o alta cartela preplatita, dar si de pe abonament pe cartela preplatita si invers;

– la portarea unui numar de pe cartela preplatita, creditul ramas neutilizat se va pierde (nu va fi transferat in noua retea);

– portarea se poate anula printr-o cerere depusa la reprezentanta operatorului unde a fost solicitata initial portarea (sau in orice alt centru daca acest lucru nu este posibil), cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de data stabilita pentru realizarea portarii;

– perioada contractuala minima (durata contractuala initiala) este acea perioada in cuprinsul careia utilizatorii nu pot rezilia contractul cu furnizorul de servicii de telefonie fara plata unor penalitati, cu exceptia situatiei in care furnizorul face vreo modificare a contractului. Vezi detalii aici.

Unde te informezi

ANCOM pune la dispozitie site-ul www.portabilitate.ro, unde poti afla detalii cu privire la pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Accesand site-ul poti afla si daca un numar de telefon a fost portat si reteaua in care functioneaza.

Ce, cum si unde reclami

In cazul in care intampini dificultati pe parcursul procesului de portare, poti face o sesizare la ANCOM, parcurgand pasii detaliati aici.

Comentarii

comentarii