Vrei sa iti portezi numarul de telefon? E simplu, daca stii cateva reguli

portate nrUtilizatorii care doresc pastrarea numarului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie sunt sfatuiti sa fie atenti inclusiv la contractul pe care il au cu furnizorul de la care pleaca, pentru a beneficia pe deplin de avantajele portabilitatii. Problemele intalnite in procesul de portare constituie una dintre temele recurente in reclamatiile primite de ANCOM.

In momentul in care aleg sa isi porteze numarul de telefon, utilizatorii completeaza o cerere de portare prin care solicita transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc sa se porteze. Odata cu depunerea cererii si acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) inceteaza automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.

De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care il parasesc. In caz contrar, cel mai probabil vor trebui sa plateasca penalitati de reziliere anticipata a contractului, deoarece transferul numarului la un alt furnizor nu anuleaza datoriile fata de vechiul furnizor.

In plus, sesizarile primite de ANCOM arata ca exista cazuri in care utilizatorii solicita rezilierea contractului cu furnizorul donor inainte de initierea procesului de portare. Acest lucru este gresit, din aceasta cauza unii utilizatori ajungand in situatia neplacuta de a nu mai avea numarul activ in reteaua la care voiau sa renunte, ceea ce face imposibila realizarea portarii, numarul de telefon fiind in acest caz pierdut.

Utilizatorii au la dispozitie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla reteaua oricarui numar de telefon din Romania, fie ca a fost sau nu portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si cateva sfaturi pentru a evita posibile probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate ANCOM de utilizatori.

De la data lansarii serviciului de portabilitate a numerelor in Romania, 21 octombrie 2008, au fost portate peste 1.320.000 de numere de telefon, aproape 70% dintre acestea reprezentand numere de telefonie mobila.

Sectiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
ANCOM

Comentarii

comentarii