„Ziua internaţională pentru nonviolenţă în şcoală” marcată de poliţiştii din Caraş-Severin

Ziua de 30 ianuarie, a fost aleasă pentru a celebra Ziua internaţională pentru nonviolenţă în şcoală, pentru a promova armonia, toleranţa, solidaritatea, respectarea drepturilor omului, valori umane care contribuie la buna înţelegere şi convieţuire. De altfel, iniţiativa mondială de a acorda atenţie sporită educării nonviolenţei datează încă din anul 1964.

Scopul acestei zile este promovarea ideii de educare a copiilor în armonie, solidaritate şi respect, mesajul principal al acesteia fiind „dragoste universală, nonviolenţă şi pace: dragostea universală este mai bună decât egoismul, nonviolenţa este mai bună decât violenţa şi pacea este mai bună decât războiul”.

Deşi mesajul are un caracter permanent, pentru marcarea acestei zile, poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin au desfăşurat câteva activităţi punctuale în unităţi de învăţământ şi instituţii de ocrotire.

Astfel, poliţiştii de proximitate de la Poliţia Municipiului Reşiţa au organizat şi susţinut o dezbatere pe tema violenţei din mediul şcolar cu elevii Şcolii Gimnaziale nr. 12 din Reşiţa iar lucrătorii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii au avut drept public-ţintă elevi de gimnaziu ai Colegiului Naţional ”Traian Doda” din Caransebeş dar şi pe cei care frecventează Centrul de Zi „ABC” din Reşiţa.

Elevilor le-a fost explicată noţiunea de violenţă în şcoală, care reprezintă orice formă de manifestare a unor comportamente precum:

· exprimare inadecvată sau jignitoare, cum ar fi: poreclire, tachinare, ironizare, imitare, ameninţare, hărţuire;

· bruscare, împingere, lovire, rănire;
· comportament care intră sub incidenţa legii (vandalism – provocarea de stricăciuni cu bună ştiinţă);
· comportament şcolar neadecvat: întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei, fumatul în şcoală şi orice alt comportament care contravine flagrant regulamentului şcolar în vigoare.

Prin exemple de situaţii concrete, poliţiştii au dorit să convingă tinerii că atitudinea face de cele mai multe ori diferenţa între libertate şi delincvenţă iar toleranţa şi comunicarea sunt soluţii mult mai eficiente de ieşire dintr-o situaţie problematică.

Transmiterea informaţiilor s-a realizat sub formă de expunere şi prezentare iar cei 114 elevi, 4 profesori şi 4 asistenţi sociali au vizionat imagini video educative menite să întărească veridicitatea informaţiilor transmise în principal sub forma unor recomandări preventive.


COMPARTIMENTUL RELAŢII PUBLICE

Comentarii

comentarii