Firul de contact al fostului tramvai, va fi valorificat

După tăierea cu sălbăticie a tramvaielor de epocă aduse tocamai din Germania, fără a fi oprit nici măcar unul ca piesă de muzeu, iată că acum a venit rândul firului de contact din cupru, cel pe care luneca patograful, să fie vândut. Conform variantei oficiale, conductorul din cupru a fost tăiat și depozitat într-o magazie a S.C. Roatir, cei ce transportă reșioțenii în acest moment cu autobuze cumpărate de Primăria Reșița.
Din punct de vedere contabil, lucrurile stau în felul următor: valoarea de inventar a firului este de 535.574,05 lei. În magazia și custodia Roatir-ului s-ar afla în jur de 12.700 kilograme de fir de cupru, adică vreo 20.000 metri liniari, cu o valoare contabilă de 591.506.05 lei. Din această cantitate cuprinsă în acte, lipsesc faptic vreo 2000 de m de fir, cantitate ce ar fi fost furată de hoți. Sunt cunoscute atacurile date de țigani pe porțiunea Parcul Anton / Muncitoresc, loc din care s-a furat firul de pe ambele sensuri, inclusiv din bucla de întoarcere.
Administrația locală a hotărât să treacă din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Reșița rețeaua electificată a fostului tramvai. Acest cablu electric va fi casat și valorificat.
Începând de anul trecut a fost o problemă cu firul de contact al fostului tramvai reșițean. O parte din el a fost sustras, o parte a căzut iarna pentru că nu a mai fost întreținut. Prin contractual de concesiune acest cablu a fost preluat de către SC SPEDICION RO-A TIR SRL, firma de transport local. Deoarece costurile de întreținere au devenit prea mari pentru transportatorul local, administrația locală a preluat acest cablu pentru fi valorificat. O parte din firul de contact al tramvaiului e dat dispărut iar municipalitatea a preluat doar ceea ce există concret la ora actuală, după cum a declarant chiar viceprimarul Ioan Crina. Este vorba de aproximativ 12 mii de kg de cablu preluat de către administrația reșițeană. Circa 2000 de metri de cablu lipsesc din ceea ce a preluat Primăria, fiind concesionați de către SPEDICION RO-A TIR și se află în gestiunea lor până la expirarea contractului de concesiune. Nu se știe dacă există sau a fost furat, dar situația se va elucida abia în momentul expirării serviciilor firmei de transport, sublinia viceprimarul municipiului: ”Acesta e un bun de retur. Atunci când au concesionat serviciul de transport, cablul a ajuns la ei fiind transferat pe perioada concesionării. La finele contractului, tot Roatir trebuie să ni-l dea înapoi. Deci, a rămas în gestiunea lor. Acuma, că e furat, că sunt dosare penale deschise, astea le va rezolva justiția! Cert este că e la ei, în gestiunea lor.”
În urma unei evaluări, municipalitatea va obține prin valorificarea cablului de cupru, între 2 și 3 miliarde de lei vechi.
Noi, am tăiat tramavaiele vechi și le-am dat la fier vechi. Alții, mai cu spirit de inițiativă pentru a atrage turiștii, au făcut altceva cu tramvaiele lor. Tot vechi. Ca o simplă pată de culoare, iată ce au făcut cehii cu un tramvai vechi din orașul lor: l-au transformat într-o atracție pentru turiști. De menționat că o tură cu acest tramvai costă cam 70 de euro iar rezervarile se fac cu aproximativ…..6 luni înainte. Fiindcă în rest, tramvaiul este ocupat, full, 100%.

Comentarii

comentarii

One thought on “Firul de contact al fostului tramvai, va fi valorificat

  1. Exista ceva în Resita ce nu e distrus?Totusi, poate ar fi mai indicat, daca tot nu mai exista tramvai în Resita, sa scoata naibi si sinele cu panourile alea de beton prefabricat cu tot ca ai pe ele ADERENTA ZERO!Luneca pe ele si în miez de vara ca pe ghiata. Bucati de sina uzata (SPAN DE RULARE)  îti taie cauciucurile. Sînt pur si simplu pericol public dar nimeni nu-si bate capul.

Comments are closed.