Gările CFR din România – clădiri de patrimoniu

Obiecte de patrimoniu din toata Țara, unele fiind in stil modern cubist interbelic (de mari arhitecți)…unele devenind relicve în ruina prin suprimarea multor trasee CFR.
Dar în excursii le puteți intâlni, deci fiți atenti – in special la elementele tehnice demonstrand vechimea ca suprastructurile metalice, eventual din grinzi de fonta…inscriptții, fereste, statui ornamentale, legendele locale…
Gara Burdujeni  Suceava
Gara Burdujeni Suceava
Construită în anul 1902, Gara Suceava, din satulBurdujeni este una dintre cele mai frumoase din România. Clădirea cu influențe baroce a fost modelată după imaginea Gării elvețiene Fribourg.

Gara Iași

Gara Iasi
Gara Iași a fost una dintre primele gări funcționale din România, fiind inaugurată în anul 1870. Clădirea a fost modelată după Palatul Dogilor din Veneția și este una dintre cele mai frumoase reprezentări ale stilului venețian-gotic .

Gara Arad

Gara Arad
Gara Arad a fost construită în anul 1910.În forma actuală și este unul dintre cele mai importante puncte de tranzit feroviar din Vestul țării, atăt pentru trenuri cu destinații din România, căt și pentru cele de acces spre alte țări europene.

Gara Vatra Dornei

Gara Vatra Dornei Bai
În anul 1910 este ridicată Gara Vatra Dornei , unul dintre cele mai importante puncte de acces la stațiune. Aspectul unic al acestei construcții o apropie de imaginea unui castel.

Gara Piatra Neamț

Gara Piatra Neamt
Acum în urmă cu aproximativ 100 de ani, Gara Piatra Neamț devenea una dintre cele mai importante puncte CFR de pe hartă. Astăzi, clădirea gării este considerată monument istoric.

Gara Sinaia

Gara Sinaia
Gara Sinaia a fost contruită în anul 1913, fiind una dintre cele mai prestigioase clădiri de acest fel, dat fiind faptul că scopul ei inițial a fost acela de a deservi doar familia regală. Mai mult decăt atat, valoarea acestui obiectiv este crescută și de faptul că aici a fost asasinat I.Gh. Duca, eveniment marcat de o placă comemorativă.

Gara Râmnicu Sârat

Gara Ramnicu Sarat
Terminată în anul 1898, actuala Gara Rămnicu Sărat a fost cea prin care s-a schimbat traseul original al căilor ferate din această zonă. Clădirea a fost realizată de arhitectul Nicolae Michăiescu.

Gara Cluj-Napoca

Gara Cluj-Nappoca
Gara Cluj-Napoca se înscrie în răndul primelor gări din Cluj, fiind inaugurată în anul 1870. Centrul feroviar face legătura cu toate orașele României, dar și cu numeroase destinații externe.

Gara Curtea de Argeș

Gara Curtea de Arges
Datąnd din 1898, Gara Curtea de Argeș este una dintre capodoperele arhitecturale ale lui Elie Radu, avand numeroase decorațiuni exterioare și finisaje deosebite, cu materiale originale.

Gara Bâile Herculane

Gara Baile Herculane
Considerată a fi una dintre cele mai frumoase gări din România, Gara Bâile Herculane este unul dintre cele mai importante puncte de acces la statiune, dar si un monument istoric, ce datează din anul 1886. Realizată în stil baroc, construcția a fost creată după modelul castelului de vănătoare al impărătesei Maria Tereza.

Mulțumiri prietenului Horst pentru material.

Comentarii

comentarii