Impolitetea Ro-a-Tir confirmata de resiteni; Se pare ca umilirea batranilor este o practica curenta
În urma articolului publict ieri de ziarul nostru referitor la modul de comportare al unor angajați ai societății de transport urban de calatori, pe adresa redactiei am primit mai multe e-mail-uri. Azi, redam unul dintre ele, urmand ca zilele urmatoare sa fie editate si celelalte. Iata ce spune una dintre ciotitoarele noastre:
,,Pe lângă situaţia de mai sus, aş dori să relatez o întâmplare din luna februarie, prin intermediul unui e-mail pe care l-am trimis ca sesizare conducerii RO-A-TIR şi la care nici până în ziua de astăzi nu am primit un răspuns.
”Bună ziua, prin prezenta doresc să fac o sesizare cu privire la activitatea reprezentanţilor firmei RO-A-TIR la Reşita. Activitatea de control este binevenită şi necesară pentru prevenirea circulaţiei frauduloase. Întru totul de acord cu acest lucru! Dar atitudinea angajaţilor este deplorabila în anumite situaţii şi în dese rânduri cauzează o serie de prejudicii de diverse naturi călătorilor, mai ales celor de bună credinţă. Sistemul de călătorie implementat la Reşita nu permite achiziţionarea biletelor decât din autobuz, ceea ce face necesară interacţiunea cu taxatorii.
Este necesar ca aceştia să parcurgă întregul autobuz între cele câteva staţii care există în Reşita, răstimp în care călătorii trebuie să îşi achiziţioneze biletul. Mai greu este în ceea ce priveşte bătrânii, care trebuie să prezinte biletele primite de la Primărie, taxatorii rup câte un bilet şi semnează foaia următoare. Dar în dese rânduri am constatat următoarele, atât din mărturiile bunicilor mei, cât şi ca martor la „păţaniile” unor călători în etate:- taxatorii rup nu unul ci chiar 2-3 bilete din legăturile bătrânilor. În cazul unei aglomeraţii, taxatorii nu se mai deplasează până la capătul autobuzului (Am asistat chiar eu la o replică de felul următor: „sunt prea înghesuiţi, dă-i dacu’”), deşi controalele au loc chiar şi de 3-4 ori pe zi, caz în care potenţialii „vinovaţi” sunt amendaţi şi înjosiţi, învinuiţi de călătorie la negru.
De cele mai multe ori, taxatorii nu îşi anunţă prezenţa, pentru a atrage atenţia călătorilor, ci se strecoară printre aceştia fără a le solicita să achizioneze biletul, probabil pentru a crea potenţiali „clienţi” pentru controlorii care vin în urma sa. Chiar în urmă cu două zile, bunicul meu a fost victima unei astfel de întâmplări. S-a urcat la una din staţii, şi fiind aglomeraţie, taxatorul a trecut pe lângă el fără a scoate nici măcar un sunet. Patrulă de control a venit imediat, chiar în câteva secunde, a solicitat biletul, pe care bunicul meu evident nu avusese cui să îl dea având în vedere că taxatorul se făcuse nevăzut. I s-a solicitat să plătească o amendă de 10 lei, fie să cumpere un bilet de 2 lei. A plătit biletul, i s-a confiscat legătură de bilete de la Primărie, a fost apostrofat, jignit, taxatorul a minţit în mod neruşinat că îi ceruse biletele la control şi nu a vrut să le dea, a fost purtat apoi până la capătul oraşului la birourile RO-A-TIR, deşi este foarte bolnav şi abia se deplasează (chiar şi atunci se deplasa la medic, pentru a-i fi administrate injecţiile zilnice).
După ce a fost nevoit să se plimbe la sediu din birou în birou, i s-a spus că nu i se pot înapoia biletele primite de la Primărie, decât în cazul în care achita amendă de 10 lei.
Vă rog să luaţi în calcul această sesizare şi să acţionaţi spre a o verifica. Atitudinea taxatorilor şi controlorilor este deplorabila, jignitoare, lipsită de orice respect faţă de călători şi mai ales îndreptată în toate modurile, spre crearea unui prejudiciu cetăţenilor de bună credinţă. Vă rog să luaţi măsuri pentru îndreptarea lucrurilor, deoarece prejudiciile de acest fel, şi anume: financiare, morale, de sănătate, de imagine, constituie un temei legal pentru popularizarea în mass media”.
Nici până în ziua de astăzi nu am primit vreun semn de la ei, nici măcar un e-mail cu … „am luat la cunoştinţă”…
Iata ce spune si Dorin, un alt cititor:
,,Un super-controlor de 2 x 2, care abia se strecoară prin autobuz cât este de mare, i-a cerut unui bătrân acea legătură de biletele să o verifice. Nu ştiu ce nu i-a convenit lui…că nu era semnat cotorul sau ceva de genul şi i-a rupt aproape un sfert din acel pachet de bilete bătrânului, apoi se şi răstea la el. Asta în timp ce taxatorul stătea pe un scaun în spatele autobuzului şi se uita pe geam, nici nu trecuse pe acolo. După toate acestea, bătrânul s-a uitat în continuu la cât i-a mai rămas din pacheţel şi aproape că îi dădeau lacrimile. Destul de urât din partea lor”.
Pentru a fi echidistanţi, trebuie să spunem că nu cu toată lumea se comportă astfel angajaţii RO-A-TIR. Cu ţiganii sunt extrem de politicoşi, nici nu-i deranjează cu întrebări iritante despre biletele pe care evident nu le au sau alte chestii.