Stiati ca toate acestea sunt benefice pentru sanatate ? Partea a II a

►Regimul alimentar mediteranean, bogat în uleiuri vegetale şi peşte, este la fel de benefic pentru persoanele care suferă de maladii cardiace ca şi regimul alimentar foarte strict, sărac în grăsimi, este concluzia Asociaţiei americane de cardiologie. Dieta mediteraneană constă în consumul mărit de fructe, vegetale, seminţe şi peşte, cantităţi mici de carne roşie şi o cantitate relativ mare de grăsimi provenind din uleiul de măsline şi nuci. Prezenţa acidului gras Omega 3, prezent în cantitate mare în aceste alimente limitează crizele cardiace sau accidentele cerebrale. Dieteticienii au recomandat tuturor bolnavilor să consume zilnic o cantitate maximă de 200 de grame de colesterol, iar procentul zilnic de calorii provenind din grăsimi să fie limitat la 30%.

►Trebuie să zdrobiţi usturoiul înainte de a-l găti sau mânca, pentru a-i păstra proprietăţile anticoagulante, utile în prevenirea bolilor cardiovasculare şi a emboliilor (astuparea arterelor cu un cheag de sânge). Alicina este enzima din usturoi care împiedică formarea trombilor de sânge. Cercetătorii de la Universitatea din Cuyo , Argentina , au comparat efectul anticoagulant al usturoiului gătit întreg sau zdrobit. Rezultat: copt sau fiert, usturoiul îşi păstrează efectul anticoagulant mult mai mult dacă este zdrobit înainte de a fi pus în mâncare. Important este ca perioada de fierbere să nu depăşească trei minute, şi să nu fie gătit la microunde, deoarece îşi pierde toate proprietăţile curative.

►Beneficiile unui anume compus din boabele de cacao sunt atât de mari, încât acesta poate rivaliza cu penicilina şi anestezicele, susţine o echipă de cercetători americani care şi-au publicat un studiu amplu în revistă Chemistry & Industry. Ingredientul cu pricina se numeşte epicatechina şi poate reduce riscurile de apariţie a unor boli grave, precum infarctul sau insuficienţa cardiacă, a indicat Norman Hollenberg, profesor de medicină la Şcoala de medicină Harvard.

►Ciocolata, ale cărei efecte pozitive cardiovasculare au fost deja demonstrate, este benefică şi pentru creier, pentru că îmbunătăţeşte circulaţia sangvină cerebrală, este rezultatul a două studii prezentate de medicii americani.
Substanţa antioxidantă conţinută de boabele de cacao a crescut semnificativ fluxul sangvin în creier, şi acest lucru este benefic în tratarea persoanelor în vârstă care au suferit mici atacuri cerebrale şi suferă de demenţă. Trei ceşti de cacao zilnic vă feresc de hipertensiune arterială şi pierderea memoriei.

►Dieta alimentară bogată în fibre (30 de grame zilnic) reduce la jumătate riscul de apariţie a cancerului la sân, este concluzia unui studiu realizat de cercetătorii britanici şi publicat în „International Journal of Epidemiology”. Fibrele alimentare, prezente în pâine, cereale integrale, dar şi în legume şi fructe, protejează femeile tinere împotriva cancerului la sân, dar nu are efect în cazul celor aflate la menopauză. Printre posibilele explicaţii se numără faptul că alimentele cu conţinut mare de fibre sunt bogate în vitamine, zinc şi antioxidanţi. O a doua explicaţie este faptul că acestea controlează glicemia, variaţiile de nivel de zahăr în sânge putând provoca apariţia cancerului. Cea de-a treia explicaţie este că fibrele reduc nivelul hormonilor la femeile tinere.

►Dacă sunteţi adepţii consumului de pește de trei ori pe săptămână, aveţi mari şanse să nu vă îmbolnăviţi de cancer. Un studiu publicat în „Internaţional Journal of Cancer” confirmă efectele preventive ale peştelui gras, bogat în omega-3, asupra cancerului de prostată. Două mii de persoane atinse de această teribilă maladie au fost întrebate despre obiceiurile lor alimentare, răspunsurile lor fiind comparate cu cele ale unui grup etalon. Studiul a demonstrat că omega-3 micşorează riscul apariţiei acestui tip de cancer cu 43%. Dar nu doar peştele este responsabil de această diferenţă. Există şi un aspect genetic deoarece purtătorii genei COX-2 beneficiază, în totalitate, de efectele protectoare ale peştelui gras.

►Adăugarea de lapte în ceai poate distruge calitatea acestuia de a ne proteja împotriva bolilor cardiovasculare. Acesta este rezultatul unui studiu german care a demonstrat că ceaiul negru, băut frecvent, păstrează pereţii arterelor sănătoşi şi menţine tensiunea constantă . Însă caseina, o proteină din lapte, anulează efectul benefic al oxidului nitric, substanţa din ceai care ameliorează dilaterea vaselor de sânge, sunt concluziile cercetătorilor, publicate în European Heart Journal.

►Câteva cuburi de ciocolată neagră, consumate zilnic, au acelaşi efect ca şi administrarea de aspirină, diminuând riscul de blocare a arterelor, responsabil pentru apariţia infarctului sau a accidentelor cerebrale. Acestea sunt concluziile unui studiu al cercetătorilor de la Şcoala de medicină Johns Hopkins (SUA). Ciocolata neagră, fără zahăr şi unt contribuie la reducerea coagulării sangvine datorită flavonoidelor, substanţele chimice prezente în boabele de cacao, ceea ce împiedică formarea cheagurilor de sânge. Cantitatea zilnică recomandată de medici este de două linguri de ciocolată pură. Faceţi astfel un bine inimii dumneavoastre şi tensiunii arteriale, care se echilibrează datorită conţinutului mare de magneziu.

►Cercetătorii americani au descoperit că o substanţă prezentă în compoziţia vinului roşu, resveratrol, are efecte miraculoase în cazul persoanelor obeze şi creşte considerabil longevitatea. Aceasta moleculă ar putea explica de ce francezii, deşi sunt cunoscuţi ca cei mai mari consumatori de vin roşu din lume, suferă de mai puţine maladii cardiovasculare, în ciuda alimentaţiei bogate în calorii.

►Pe lângă faptul că hidratează, ceaiul are şi alte beneficii asupra sănătăţii, cum ar fi protecţia împotriva bolilor cardiace şi a cancerului, datorită antioxidanţilor pe care îi conţine. Pentru a prepara corect ceaiuri ar trebui să adăugaţi o linguriţă de plantă uscată la 250 ml de apă sau două linguriţe de plantă proaspătă la aceeaşi cantitate.
Ceaiul de muşeţel uşurează digestia, calmează nervozitatea şi anxietatea, în timp de socul se recomandă în gripă, sinuzită sau guturai.
Durerile de cap trec cu ceai de tei, iar menta ajută digestia, reduce flatulenţa şi înlătură greaţa.
Ceaiul din măceşe previne infecţiile gripale şi răcelile.

Comments

comments

Powered by Facebook Comments