Un copil de 12 ani este în comă la Timișoara din cauza impasibilității autorităților din Domașnea

Inevitabilul s-a produs – Un copil de 12 ani este în pericol de moarte și trebuie să suporte o intervenție pe creier datorită nepăsării edilului comunei Domașnea, primarul Lorinț. Sub nasul primarului, vis a vis de Primărie, un cetățean a transformat trotuarul în spațiu de depozitare a meterialelor de construcție pe care le comercializează. Cetățenii care circulă pe trotuar, sunt nevoiți să intre pe șosea ca să-și continue drumul. Un copil ce se căra ieri cu bicicleta, s-a lovit de o grămadă de plasă din fier beton iar câteva fiare i-au intrat în față și în cap. Situația de la Domașnea persistă de mai mult timp – în pofida sesizărilor făcute poliției și primăriei. Iată ce spune un consilier local despre această problemă:

,,Era evident pentru locuitorii comunei Domasnea ca deschiderea unui depozit- magazin de comercializare a materialelor de constructii in centrul comunei Domasnea va conduce mai devreme sau mai tarziu la producerea de accidente. Pentru ca materialele de constructii se manipuleaza pe trotuarul din fata primariei si se comercializeaza si pe trotuarele din fata acestui magazin. Astfel ca in timpul operatiunilor de descarcare a materialelor livrate de furnizori si transportarea lor la magazinul in cauza, motostivuitorul societatii detinatoare a magazinului –SC Edil Eleodor SRL traverseaza soseaua la fiecare operatiune. Astfel ca, blocandu-se trotuarul din fata primariei, locuitorii comunei trebuie sa circule pe carosabil. Dar ce este mai grav consta in aceea ca in aceasta zona este situata si scoala din localitate si gradinita. Iar prescolarii si scolarii trebuie sa faca slalom printre stivele de materiale de constructii, mijloacele de transport si motostivuitorul care descarca si incarca materiale de constructii. Si inevitabil ies pe carosabil fara sa aiba o buna vizibilitate asupra traficului rutier, fiind astfel supusi riscului de accidentare.

Dar accidentarea grava a unui copil in ziua de 19.06.2015 nu s-a produs insa prin lovirea acestuia de catre un mijloc de transport, ci datorita faptului ca acesta, circuland cu bicicleta dinspre strada scolii inspre centrul comunei , s-a izbit violent, conform spuselor localnicilor, de o plasa de sarma sudata dintr-un mijloc de transport al societatii care detine magazinul de materiale de constructii si care depasea gabaritul acestui mijloc de transport. Fiind grav accidentat, copilul a fost transportat de urgenta la spitalul din Caransebes,de unde, datorita gravitatii accidentarii, a fost redirectionat la o unitate spitaliceasca din Timisoara.

Din pacate insa, s-a ajuns la aceasta situatie si datorita conducerii administratiei locale, care ar fi trebuit sa aplice legea si sa interzica comercializarea pe trotuare a materialelor de constructii, precum si manipularea acestora in zona centrala a comunei si prin traversarea soselei la fiecare operatiune de incarcare descarcare de materiale. Numai ca administratorul acestei societati este cunoscut ca fiind un apropiat al primarului comunei Domasnea si, in total dispret fata de lege, a primit chiar o aprobare din partea Consiliului local Domasnea sa manipuleze materiale de constructii pe trotuarul din fata primariei. Astfel ca acest comert stradal si manevrele de incarcare descarcare de materiale au loc chiar in fata primariei si chiar sub ochii primarului. Si, desigur si sub ochii organelor politiei locale, care insa, probabil, au sapca trasa pe ochi atunci cand trec pe langa stivele de materiale sau pe langa mijloacele de transport care blocheaza sau perturba circulatia pietonala.

Si degeaba a fost sesizat Ministerul de Interne cu privire la pericolul cauzat de functionarea in conditiile aratate a acestui magazin de materiale de constructii. Asigurarea de solutionare legala a problemei, comunicata prin IPJ Caras Severin si anexata prezentei, a ramas doar pe hartie. Pentru ca lucrurile s-au derulat in continuare cu acceptul primarului conform proverbului “ Cainii latra, ursul merge”.

Si, in cazul acestui nefericit accident, politistii care efectueaza cercetarile care se impun, din spusele localnicilor, se pare ca au ajuns la o prima concluzie ca mijlocul de transport implicat in accident ar fi fost parcat regulamentar in locul unde s-a produs accidentul. Si nu ar conta faptul ca plasele de sarma sudata depaseau lungimea mijlocului de transport si datorita acestui fapt copilul s-a accidentat. Si se pare ca nu ar conta nici faptul ca locul unde era stationat mijlocul de transport nu este un loc autorizat legal ca parcare si nici ca spatiu de manevre pentru descarcare incarcare materiale de constructie, ci este un trotuar destinat circulatiei pietonale si statiei de autobuz. Dar, cum politistii se pare ca urmaresc sa scoata vinovat copilul , activitatea comerciala cu materiale de constructii se poate desfasura in continuare pe trotuarele din centrul comunei si pe toate cele trei artere de circulatie ca si pana in prezent.

Or, in aceste conditii se poate pune o intrebare legitima daca nu cumva ar trebui sa intre Codul rutier in lectura obligatorie si a politistilor din judet ? Iar daca este prea mult sa fie lecturat intregul Cod rutier, atunci oferim noi un scurt extras cu reglementari in legatura cu cazul nostru:

Art. 3. – (1) Se interzice inchiderea sau crearea de restrictii pentru circulatia vehiculelor ori a pietonilor, depozitarea sau lasarea de materiale ori obiecte pe partea carosabila a drumurilor publice, pe trotuare, precum si in parcari amenajate si semnalizate corespunzator.

Art. 5 alin. (4) – Se interzic amplasarea constructiilor de orice fel si practicarea actelor de comert pe trotuar sau pe acostament, in parcarile amenajate sau pe partea carosabila, in conditiile in care acestea ar afecta siguranta circulatiei pietonilor si vehiculelor.

Art. 174. – Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
g) la mai putin de 25 m de indicatorul statiei pentru mijloacele de transport public de persoane;
Art. 177. – (1) Se interzice oprirea sau stationarea pe trotuare. Autoritatea competenta poate permite oprirea sau stationarea, partial sau total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar in lipsa acestuia, numai daca ramane liber cel putin un culoar de minimum 1,5 m latime inspre marginea opusa partii carosabile, pentru circulatia pietonilor.

Art. 179. – Parcarea vehiculelor este permisa numai in locurile special destinate acestui scop, semnalizate prin indicatoare sau marcaje. In aceste locuri vehiculele vor trebui asezate unul langa altul, conducatorii lor avand obligatia sa respecte si celelalte reguli stabilite pentru stationare.
Art. 183. – (1) Incarcatura unui autovehicul trebuie sa fie asezata si, la nevoie, astfel fixata incat:
a) sa nu puna in pericol persoane ori sa nu cauzeze daune proprietatii publice sau private;
(3) Incarcatura care consta in materiale sau produse ce se pot imprastia in timpul mersului trebuie acoperita cu o prelata. Cand incarcatura consta in obiecte mari ori grele, aceasta trebuie fixata pentru a nu se deplasa, pe timpul transportului si a nu depasi gabaritul vehiculului.

Art. 214. – Autovehiculul care, prin constructie sau datorita incarcaturii transportate, depaseste masa si/sau gabaritul prevazute de normele legale, poate circula pe drumul public numai in baza autorizatiei speciale emise de administratorul acestuia.
Art. 215. – (1) Autovehiculul care depaseste masa si/sau gabaritul trebuie echipat cu urmatoarele dispozitive suplimentare de semnalizare:
a) o placuta de identificare reflectorizanta, avand fondul alb si chenarul rosu, montata la partea din stanga fata;
b) un marcaj reflectorizant aplicat la partea din spate a autovehiculului sau incarcaturii, cat mai aproape de marginile laterale, format din benzi alternante albe si rosii, descendente catre exterior, daca latimea autovehiculului depaseste 2,5 m;
Extras OG 43/1997

Art. 33 Autoritatile administratiei publice locale împreuna cu Politia rutiera au obligatia de a reglementa circulatia, parcarea, stationarea si oprirea pe strazi a vehiculelor. Parcarea în localitati se asigura de catre administratia publica locala în locuri special amenajate, în afara benzilor de circulatie si a trotuarelor, amplasate de comun acord cu Politia rutiera.

Deci, chiar daca primarul i-a acordat administratorului societatii in cauza aprobare de descarcare a materialelor si de manipulare a acestora pe locul unde s-a produs accidentul, in baza unei hotarari adoptate cu votul majoritar al consilierilor sustinatori ai acestuia, toate acestea sunt nule de drept intrucat s-au adoptat cu incalcarea reglementarilor legale in materie. Iar cercetarea ar trebui sa se extinda si asupra acestora, precum si asupra organelor de politie cu atributii si competente de solutionare a problemei, deoarece in conditiile respectarii prevederilor codului rutier si a celorlalte reglementari in materie de catre toti cei implicati, copilul nu ar fi ajuns la spital in stare grava.

In nici un caz insa nu poate fi scos vinovat copilul pentru ca este copil si pentru ca s-a nascut intr-o localitate in care domneste legea bunului plac cu complicitatea cel putin prin pasivitate a organelor judiciare care de-a lungul timpului au luat act de nenumaratele abuzuri si nelegalitati comise de edilul comunei, fara insa a intreprinde demersurile de reinstituire a unei stari de legalitate”.


Consilier local,
Tudor Milulescu

Comentarii

comentarii