Reşiţa ar putea beneficia de trenuri urbane sau metrouri de suprafaţă pentru transportul în comun

tren urbanVeşti bune pentru transportul în comun pentru Reşiţa. Municipalitatea dorește reabilitarea transportului public în comun prin reintroducerea tramvaielor dar s-a luat în discuţie şi o idee inovativă, şi anume introducerea unui tren urban pe infrastructura CFR-ului.
Administraţia locală prevede atragerea de fonduri externe în conformitate cu Programul Operațional Regional 2014-2020, pentru modernizarea sistemului rutier existent și a transportului în comun. Obiectivul mai sus menționat este luat în considerare ca fiind o posibilă nouă variantă de transport în comun, în conformitate cu studiul de trafic aprobat de Consiliul Local al Municipiului Reșița.
“Avem în vedere inițierea unui studiu de fezabilitate pentru transportul local, ținând cont de studiul de trafic și de circulație, inițiat în urmă cu câțiva ani de mine, susținut de către Consiliul Local, bineînțeles, și cred că sunt șanse mai mari ca, pe liniile CFR, să circule, de ce nu, un tren sau trenuri urbane sau metrouri de suprafață. Toate au legătură cu atragerea de fonduri, fie europene, fie guvernamentale, pentru că, pe banii noștri, nu putem să sperăm la o asemenea realizare”, a precizat primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu.
Astfel că, pentru a duce la materializarea acestei idei, Primăria Reşiţa lucreaza în prezent la acest studiu de fezabilitate care vizeaza introducerea unui nou tip de transport in comun pentru reşiţeni.
Prin banii europeni se intenţioneză achiziţionarea unor trenuri urbane sau metrouri de suprafaţă, mai ales în condiţiile în care noua Gară de Sud a fost modernizată la standarde europene.
Reprezentanţii primăriei estimează că studiul de fezabilitatea se va încheia la sfârşitul anului acesta.

Comentarii

comentarii

7 comentarii la „Reşiţa ar putea beneficia de trenuri urbane sau metrouri de suprafaţă pentru transportul în comun

  • 16 iulie 2014 la 0:04
    Permalink

    din pacate funicularul de calcar este in proprietatea Domnului Costel Ciobanu, el poate face ce doreste cu el, la fel cum si parcul de Locomotive cu Abur , este in proprietatea Domnului Chebutiu, dar sa revenim la funicular, trebuie sa recunosc ca prin diferite persoane am incercat sa-i sugerez Domnului Costel Ciobanu ca ar putea realiza chiar un restaurant la inaltime, reconditionat si reconsolidat desigur, stiind ca este un impatimit al restaurantelor, in resita , se spune mereu , nu sunt bani pentru asta sau astalalta , dar sa dea bani pentru un concert ce a durat mai bine de 4 zile daca punem si cel din cartierul Calnic sunt bani ! in fine problema lor. In Romania se pot face enorm de multe, insa ne pierdem timpul si bani pe studii de fezabilitate si mare problema e ca noi romani nu suntem uniti , ne lasam calcati in picioare defiecaredata! si de asta merg asa treburile

  • 15 iulie 2014 la 16:03
    Permalink

    @ Ceausescu

    De acord cu tine dar momentan transportul în comun se poate rezolva cu autobuze ecologice deoarece turistii daca vin, vin cu propriile masini si eventual cu autocare dar:

    1 – Trebuie SA AIBE MOTIV sa vina
    2 – Trebuie sa aibe sosele pe unde sa vina si nu sosele OFF ROAD cum e DN 57 (sau 54 daca nu ma însel) care e asa de plin de gropi de poti planta flori în ele.

    Daca nu ai ce oferi turistilor, nu vin. Oamenii vor sa aiba ceva de vazut, unde sa se distreze sau relaxeze. UNDE daca tot e distrus si nu cred ca cineva vrea sa faca concediu în DARAMATURI pe semenic si pîna acolo SA-SI DISTRUGA SUSPENSIA LA MASINA ajungînd acasa în tractare cu depanarea.

    Un alt exemplu:

    Ce se întîmpla cu furnalul dezafectat? Se darîma si asta? Ei uite ce au facut cei din localitatea DUISBURG cu o astfel de vechitura !
    Au facut cea mai mare discoteca din landul NRW, se numeste DELTA MUSIC PARC si cum arata noaptea, vezi în linkurile de mai jos:

    Asa arata noaptea

    http://images.fotocommunity.de/bilder/industriefotografie/industrie-nachts/landschaftspark-duisburg-nord-blick-auf-hochofen-2-12c022fb-f4f4-4f99-b987-7e2dcaac79e8.jpg

    asa arata între furnale:

    http://www.deluxenights.com/media/cache/location_pictures/delta_1_gr_popup.jpg

    http://www.deluxenights.com/media/cache/location_pictures/846072_bd2b67ec5faa8156930fd22ecae5ee22_large_popup.jpg

    Oare nu se poate si în Resita asa ceva în loc de RUGINA PARASITA?

    cred ca ar fi singurul DISCO CLUB SIDERURGIC din România.

    Vechiul finicular ar putea fi transformat în telegondola CITY VIEW. Ar fi o feerie sa vezi tot orasul de sus, plimîndu-te cu o telecondola de pe un deal pe celalat în zig-zag din Govîndari pîna în Lend.
    În fostul LAMINOR – BLUMING ce duce de la universalul vechi pîna dicolo de scoala de beton, s-ar putea face o HALA DE SCHI acoperita unde s-ar putea schia si vara asa cum e în localitatea NEUSS în Germania unde se poate schia si în miezul verii cînd afara sînt + 30°C:

    http://images.snow-online.de/skigebiete/389/big_jever-skihalle-sessellift.jpg

    Resita are un potential enorm dar din pacate nimeni nu gîndeste acolo !

  • 14 iulie 2014 la 22:11
    Permalink

    mesaj pentru Un Resitean care spune „Resita are nevoie de locuri de munca, de reabilitarea turismului si infrastructurii acestuia, atragerea turistilor si ulterior se pot gîndi la astfel de mijloace de transport.” perfect de acord , insa nu poti atrage investitori sau de ce nu chiar si turisti , daca tu ca oras nu ai din punct de vedere al infrastucturii(si aici ma refer in mod special la infrastructura rutiera si cea de transport in comun) nimic concludent, ci doar aberatii si fantezii personale.

  • 13 iulie 2014 la 12:54
    Permalink

    Nu vreau sa ma autocontrazic la comentariul meu anterior, dar daca stam bine sa ne gîndim, Resita este DIN PACATE un oras mort.
    În Resita s-a distrus, tot ce s-a putut distruge, începînd cu industria si terminînd cu turismul. toate statiunile care erau în voga înainte de 1989 sînt praf. Ma refer la Semenic, Barajul Secu (fosta SURA ORACILOR si restul ce mai era acolo). Valiugul si Trei Ape este o necunioscuta privatizata, soselele sînt un dezastru, la fiecare ploaie torentiala se îneaca aproape tot orasul, daca e seceta, Bîrzava se transforma într-o cloaca împutita, industria este o ruina unde angajatii pot fi numarati pe degete, funicularul ce traverseaza orasul este un pericol public iar edilii orasului fantezeaza la monorai ca-n Wupertal sau Subway Trains si alte aberatii. PT. CINE? Pt. pensionarii cu bilete sociale?
    A facut cineva un recensamînt al calatorilor ce utilizeaza transportul în comun (la ore de vîrf si nu numai) si sa calculeze ulterior rentabilitatea investitiei?
    Pe pariu ca nu ca daca ar fi facut, s-ar lasa de prostii din astea aberante.
    Resita are nevoie de locuri de munca, de reabilitarea turismului si infrastructurii acestuia, atragerea turistilor si ulterior se pot gîndi la astfel de mijloace de transport.

  • 12 iulie 2014 la 21:24
    Permalink

    Sa trezeasca cineva autoritatile resitene la ora 4:30 dimineata sa vada cati resiteni fac naveta pentru un loc de munca in alte orase: Timișoara, Caransebeș, Deta, etc! Sa rezolve intai problema asta ca e cea mai grava, apoi pot visa si autostrazi si trenuri suspendate. Si nu in ultimul rand sa le reamintim ca au cheltuit bani publici degeaba si nu putini pe concerte de prost gust transformandu-ne in provincie sarbeasca de parca Romania nu mai are solisti de mare valoare! Daca tot le aduc, macar sa ale aduca tinere, nu expirate si la pensie.

  • 12 iulie 2014 la 12:56
    Permalink

    si cîte statii sa aibe? Resita sud + resita nord si cu asta gata?
    Daca în Resita s-ar face ceva ar trebui în primul rînd DEMONTATA vechia trasa de tramvai ce este UN PERICOL PUBLIC pt. traficul rutier. Acele placi de beton prefabricat sînt pur si simplu oglinda, aproape ZERO ADERENTA pt. masini si un pericol enorm de accidente.

    Daca se implementeaza sistemul metrou de suprafata în tractiune cum e de ex. între localitatile Duisburg – Düsseldorf sau Dortmund cu trenuri GT8 NC versiunea B :

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/U47_Aplerbeck.jpg

    Ar trebui facute mai multe peroane de acces între statiile Resita Sud si Nord cu pasarele de trecere peste Bîrzava pt.. cazul în care se foloseste trasa CFR, si ar trebui electrificata partial linea Resita – timisoara, cel putin pîna la BOCSA de asa natura de a cuprinde în traseu si aceste localitati satelit ale resitei.
    ar mai fi de preferat ca Resita sa cumpere tramvaie metrou NOI cu carantie si garantie de firnizare de piese de schimb pt. o întretinere sigura si corecta ca bani europeni sînt suficienti si NU VECHITURI CASATE ce nu-s bune de nimic iar diferenta de bani economisita sa aterizeze în vilele interlopilor corupti !!!!

  • 12 iulie 2014 la 10:34
    Permalink

    Domnul Stepanescu, ar trebui sa se faca locuri de munca pentru resiteni nu studii de fezabilitate sau tot felul de prostii ne cam saturam de tot ceea ce se intampla in orasul asat si in tot judetul suntem tot mai saraci si nimeni nu se ridica sa spun sau sa isi strige durerea cum a ajuns acest oras si cum a fost nu mai am cuvinte eu unul sunt sincer dezamagit si scarbit de tot ceea ce se intampla. Resiteni treziti-va pana nu e prea tarziu!!!

Comentariile sunt închise.